PDA

Bekijk de volledige versie : 250.000 liter water weggelopen uit zwembad Lummen


henrothy.robine
11th May 2012, 12:44
LUMMEN - Door een nog onverklaarbare reden stond het water in het gemeentelijk zwembad in Lummen op woensdagochtend nog slechts 35 centimeter hoog. 'Onlangs was het water al eens twintig centimeter gezakt. Waar die 250.000 liter water nu naartoe is? Geen idee', vertelt sportfunctionaris Patrick Clerckx in het Belang van Limburg.


Donderdag zal vermoedelijk kunnen verklaard worden waarom het zwembad op amper een nacht bijna volledig kon leeglopen. Dinsdag was het waterpeil al twintig centimeter gezakt. Het zwembad werd toen opnieuw gevuld tot op het normale niveau. De leegloop 's nachts heeft de aanleiding gegeven om het zwembad van Lummen voor onbepaalde duur te sluiten.

www.standaard.be
Hoe grappig is dit verhaal? De kuip vertoont geen barsten, met de leidingen is er geen probleem en de kelder van het gebouw is kurkdroog. Heeft er dan iemand echt 250 000 liter water gestolen? Ik hoorde dit bericht op MNM gisteren en ik kwam niet bij van het lachen, vooral ook omdat de verantwoordelijke van het zwembad een oproep deed waar hij de mensen naar tips vroeg, hij hoopte dat als het water gestolen was dat iemand het zou terugbrengen. HI-LA-RISCH :)

Malou
15th May 2012, 11:19
Zeer vreemd! Het zou me ook wel niets verbazen als er toch een of andere fout in de constructie van het zwembad zou zitten. Kijk maar eens naar het zwembad van het stadspark in Turnhout dat handenvol geld heeft gekost en nooit open is vanwege fouten in de costructie. Ook in mijn dorp, Weelde, zijn ze bezig aan de bouw van een nieuw zwembad, en uiteraard zijn hier al weer heel wat problemen bij komen kijken.
Ik vermoed dus dat het gaat om een fout in het zwembad, maar wie weet, in de tijd van tegenwoordig, kampen ze wel met heuse 'waterdieven'!