PDA

Bekijk de volledige versie : Index


Barst
18th February 2012, 01:20
Index

Het is makkelijk pleiten om te raken aan de automatische loonindexering voor iemand die wellicht een veelvoud van mijn loon verdient. Caroline Ven (DS 16 februari) kent duidelijk de situatie niet van vele werkende mensen die het niet breed hebben. Voor fulltimers zijn lonen van 1.400 of zelfs 1.200 euro geen zeldzaamheid. Om mezelf als voorbeeld te nemen: ik heb geen auto omdat ik mij die niet kan permitteren. Ik slaap in de living op een divanbed dat ik elke avond openplooi en 's ochtends weer dichtklap. Als alleenstaande moeder met een dochtertje kan ik mij geen appartement met twee slaapkamers veroorloven. Dat kost in het Leuvense algauw 800 à 900 euro per maand. Dus heb ik voor één slaapkamer gekozen die naar mijn dochter gaat. Vastgoed kopen is uitgesloten: het bedrag dat ik daarvoor moet lenen krijg ik nooit terugbetaald met mijn inkomen. Ik ben vijfendertig, maar lig nu al wakker van de dag dat ik met pensioen ga. Hoe zal ik dan de huur nog kunnen betalen? Of zal ik veroordeeld zijn tot een schamele, ongezonde woonst onder de vocht- en schimmelplekken, zoals een vriend van mij?
Voor alle duidelijkheid: ik ben hoogopgeleid en werk voltijds.


Lezersbrief Ina Moens (Heverlee) in DS, 17-02-2012