PDA

Bekijk de volledige versie : 18 vogelspinnen ontdekt op Izegemse zolder


LuytenLieselot
17th February 2012, 13:27
IZEGEM - Bij werkzaamheden in een Izegems pand, voor de uitbreiding van de bibliotheek, hebben werklui achttien vogelspinnen ontdekt op de zolder van het gebouw. De diertjes waren er achtergelaten door de vorige bewoner en waren er slecht aan toe.

Vogelspinnen zien er dan misschien wat griezelig uit, het zijn vrij ongevaarlijke dieren.

'Hun beet kan je vergelijken met die van een mug, en hun haartjes kunnen irritatie veroorzaken', zegt Jacqui Stragier van de Izegemse milieuraad.

Bron: www.destandaard.be
17/02/2012

Eigen mening:
Bij het lezen dacht ik meteen: "18 vogelspinnen???" Ik heb enorm veel schrik van spinnen, maar toen ik het artikel verder las drong het tot me door dat het niet specifiek over de spinnen ging. Het ging wel over het feit dat de vorige bewoner de spinnen er zo maar had achter gelaten. Dit gaat nu 'maar' over spinnen die zijn achtergelaten, maar 18 vogelspinnen zijn ook beestjes die ooit zullen aangekocht zijn door de bewoner. Het is dus zijn verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor deze dieren. Ik geef toe moest ik thuis een spin tegenkomen ik zou het dier doden of buiten zetten, maar dan spreek ik niet over dieren die ik zelf heb aangekocht. Ik vind dat je geen dieren moet kopen tenzij je er goed voor kan zorgen en met veel liefde zal behandelen!