PDA

Bekijk de volledige versie : Man op scootmobiel mishandeld


Michael Van Deun
12th February 2012, 13:09
Man op scootmobiel mishandeld

Toegevoegd: zondag 12 feb 2012, 12:43

Een 61-jarige man met een scootmobiel uit Eindhoven is gisteren mishandeld door twee jonge mannen.

Hij reed 's middags op de Tongelresestraat toen zijn scootmobiel werd tegengehouden en werd omgegooid. De man kwam eronder terecht.

Vervolgens werd hij door de daders geslagen. Een van de jongemannen sloeg het slachtoffer met een honkbalknuppel in het gezicht. Ook de scootmobiel werd bewerkt. De andere dader doorzocht de zakken van de man.
Getuigen

De daders gingen er zonder buit vandoor op een rood-witte scooter toen een automobilist stopte.

De man heeft een zwelling in zijn gezicht, maar hoefde niet door de dokter te worden behandeld. De politie zoekt getuigen van de mishandeling.

Bron: http://nos.nl/artikel/340122-man-op-scootmobiel-mishandeld.html

Het is eigenlijk schandalig dat deze berichten de laatste jaren meer en meer de media opvullen. Onschuldige gepensioneerden, vaak mobiel meer beperkt, die het slachtoffer worden van jonge criminelen. Ik gebruik ook nadrukkelijk het woord criminelen in de vorige zin omdat ik vind dat deze principes niet mogen veralgemeend worden. Vaak wordt altijd de jeugd met de vinger gewezen voor dergelijke praktijken, maar er zijn veel verschillende jeugdculturen. Het zijn vooral die jeugd met een mindere opvoeding en die hun eigen gang gaan, zonder vaak enige betekenis voor de maatschappij, die we vaker betrappen op criminele daden zoals het voorgaande. Hier moet dan ook dringend worden ingegrepen, maar dat lijkt in theorie makkelijker dan het in praktijk omzetten.
Het grootste probleem is volgens mij het gebrek aan respect. Jongeren aanzien gepensioneerden als nutteloos voor de maatschappij omdat zij er moeten werken om pensioenen te kunnen betalen. Zij vergeten echter dat deze mensen ervoor hebben gezorgd dat wij staan met onze maatschappij waar we vandaag staan. Zij hebben zich soms letterlijk doodgewerkt om ons kansen te kunnen bieden als jongeren anno 2012!
Ik geef eerlijk toe dat ouderen de jongeren soms kunnen irriteren door bijvoorbeeld op de verkeerde moment massaal naar de winkel te gaan of de bus te nemen. Maar dat weegt niet op tegen wat zij hebben bereikt in hun leven om ons nieuwe kansen te geven. Zij mogen ook genieten van hun oude dag en wij als jongeren zouden die moeten steunen en stimuleren. Wij willen onze grootouders toch ook een mooie oude dag geven?