PDA

Bekijk de volledige versie : levenslang voor een "aangename moord "


veronique.geussens
12th February 2012, 13:03
Een Amerikaanse tiener heeft de moord bekend op haar 9-jarige buurmeisje. De rechtbank veroordeelde de 18-jarige Alyssa Bustamante tot een levenslange gevangenisstraf.

Bustamante wilde weten hoe het was om iemand te vermoorden. Na het wurgen, in de borst steken en de keel doorsnijden van haar 9-jarige buurmeisje Elizabeth Olten schreef de jonge moordenaar in haar dagboek dat het 'behoorlijk aangenaam' was.

Zo schreef ze: "Ik wurgde haar en sneed haar keel door en stak haar en nu is ze dood. Ik weet op dit moment niet hoe ik me moet voelen. Het was geweldig. Zodra je over het 'o mijn god ik kan 't niet'-gevoel heen bent is het behoorlijk aangenaam. Ik ben wel een beetje nerveus en beverig. Okay, ik moet nu naar de kerk... lol."

In de kerk ging Bustamante naar een dansfeest. Ze begroef het lichaam van Olten vlak na de moord in een graf wat ze twee dagen van tevoren al gegraven had. Mede door deze voorbereiding besloot de rechtbank het meisje te veroordelen voor een levenslange gevangenisstraf.

De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan. Het graven van het gat wat later als graf voor Olten zou dienen woog echter zwaarder in het oordeel.

Bron : http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/02/levenslang_voor_amerikaans_mei.html


Eigen mening : De moord was wel "aangenaam" ZIEK noem ik dat ...

veronique.geussens
12th February 2012, 13:05
Uit een ander bericht :

Zelfverminking
De advocaat van Alyssa Bustamante wil haar echter onmiddellijk laten opnemen in een psychiatrische kliniek. Dat ze mentaal ziek is, blijkt ook uit het onderzoek. In 2007 probeerde ze al zelfmoord te plegen. Ze werd behandeld voor een depressie en zelfverminking met een mes. Ook op internet draaide ze door. Vorig jaar postte ze een bizar fimpje op YouTube. Daarin is te zien hoe ze zichzelf opzettelijk tegen een elektrisch geladen hek gooit, waarna ze haar twee jongere broertjes dwingt hetzelfde te doen. In haar (ondertussen verwijderd) profiel op YouTube vulde Bustamante in bij hobby's: "Mensen vermoorden en snijwonden toebrengen". Het leek op een overdrijving van een tiener, maar helaas voegde ze de daad bij het woord.

henrothy.robine
13th February 2012, 11:29
Wat bezielt zo iemand om dit allemaal te doen? Dit is geen typische jongere die wat in de knoop zit met zichzelf. Dit meisje is duidelijk mentaal ziek, jammer genoeg moest haar buurmeisje dit dan bekopen. Dat ze haar in een psychiatrische instelling willen snap ik, maar ik heb het gevoel dat het gevolg voor haar voor de moord fel wordt afgezwakt. Op die manier is het net of ze hiervoor niet moet 'boeten'.

NicoGuitard
13th February 2012, 15:01
De moord op zich is al gruwelijk, maar wat het echt angstaanjagend maakt is het feit dat zij signalen genoeg heeft gegeven waaruit blijkt dat zij al langer met dit plan rond dwaalde. In plaats van dit verder te onderzoeken werd er niets mee gedaan. Ik vraag me af of zo’n gruweldaden vermeden kunnen worden en hoe een maatschappij zich hiertegen kan beschermen.

steffi.vandeneynde
17th February 2012, 08:08
[QUOTE=NicoGuitard]De moord op zich is al gruwelijk, maar wat het echt angstaanjagend maakt is het feit dat zij signalen genoeg heeft gegeven waaruit blijkt dat zij al langer met dit plan rond dwaalde. In plaats van dit verder te onderzoeken werd er niets mee gedaan. Ik vraag me af of zo’n gruweldaden vermeden kunnen worden en hoe een maatschappij zich hiertegen kan beschermen.[/QUOTE]

Ik zie het verband niet tussen het onderzoeken van een zelfmoordpoging en ervan uit gaan dat zij haar buurmeisje zou willen vermoorden? Dat ze in een instelling zou moeten zitten na het voorval met de elektrische poort is wel een feit. Alleen het feit al dat vandaag de dag zoveel tieners de gekste dingen posten op facebook en dat er enorm veel onderzoeken zouden moeten lopen indien deze allemaal serieus genomen werden, laat mij begrijpen dat haar 'signalen' zinloos waren. Ik denk dat het nog belangrijker is te onderzoeken waarom deze tiener met deze gedachten rondloopt. Het feit dat ze zelfmoord probeerde te plegen en haar broertjes aanzette tot zulke daden wil toch wel zeggen dat ze ergens in haar leven iets heeft meegemaakt waardoor ze zo geworden is? Ik heb zo mijn twijfels bij de opvoeding/thuissituatie/jeugdbelevenis van deze tiener. Zulke gedachten moeten ergens van komen volgens mij, die zijn er niet zomaar. Als iemand in je eigen omgeving zo'n dingen zou zeggen, zou jij dan kunnen vermoeden dat die persoon tot zo'n dingen in staat is en daar hulp voor zoeken? Ik denk dat die situaties moeilijk in te schatten zijn.