PDA

Bekijk de volledige versie : Achterwerk wordt sleutel van de toekomst


LissevM
30th December 2011, 10:45
Achterwerk wordt sleutel van de toekomst

Als het van de Japanners afhangt, heeft u binnenkort geen sleutel meer nodig om uw wagen te starten. Japanse wetenschappers hebben immers een biometrische scanner ontwikkeld die iemand kan identificeren aan de hand van hun achterwerk. Dat meldt de Daily Telegraph.

De scanner, die normaal gezien unieke, onveranderlijke zaken als vingerafdrukken of de iris van het oog identificeert, is uitgerust met 360 sensoren die een 3D-profiel maken van hoe een persoon zit en kan op die manier ook identificeren wie ergens in of op zit. De nieuwe techniek zou niet alleen gebruikt kunnen worden om autosleutels te vervangen, maar ook bijvoorbeeld in bedrijven om paswoorden op computers onnodig te maken.

Volgens de wetenschappers van het Tokyo Advanced Institute of Industrial Technology is het nieuwe systeem voor 98 procent accuraat. Het is slechts een kwestie om de sensoren in autozetels te implenteren, en dan zouden de nieuwe wagens in 2014 al in productie kunnen, klinkt het. (hlnsydney/sps)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1370421/2011/12/30/Achterwerk-wordt-sleutel-van-de-toekomst.dhtml
Datum: 30/12/11 04u38
Mijn mening:
O-N-G-E-L-O-O-F-L-I-J-K! De uitvinding van de eeuw! NIET DUS.
Wat een onnuttige uitvinding is dit, ik vind de mens echt nog wel in staat om een sleutel in een contact te steken alvorens te starten. Hoe gaat die wagen dan open? Met je achterste tegen het portier schuren?
Zouden die intelligente wetenschappers zich niet beter bezig kunnen houden met wereldproblemen zoals een genezing tegen kanker of aids?
Al het geld dat ze in de uitvinding van de 'poepscanner' steken, zou de wereld voor veel nuttigere doeleinden kunnen gebruiken.
En wat als het een gezinswagen is? Moet je dan verschillende achtersten in het geheugen steken? En wat als je een verwonding op loopt? Dan gaat ie niet meer rijden?
Ik stel me veel vragen bij deze uitvinding.

jens.rymen
3rd January 2012, 18:33
Ik ben het eens met Lisse, deze uitvinding heeft weinig nut. Waarom moet dit een scan van het achterwerk zijn , zou een scan van de hand niet veel gebruiksvriendelijker zijn? En inderdaad als je met meerdere personen met dezelfde auto rijdt, moet je dan telkens er iemand anders instapt de vorm van zijn/haar achterwerk opslaan?
Zou deze uitvinding ook geen problemen ondervinden met verschillende soorten broeken/rokjes/jurkjes/...? Volgens mij wordt er hier onderzoek verricht waar het resultaat wel verbazingwekkend is, maar is dit wel efficiënt genoeg en nog belangrijker: is hier wel vraag naar?
Zoals Lisse zegt, voor deze uitvinding is het woord ONGELOOFLIJK wel van toepassing, ongelooflijk onnuttig lijkt mij dit.