PDA

Bekijk de volledige versie : Uw stem bij fictieve federale verkiezingen NU?


Barst
29th November 2011, 02:01
Naar welke partij zou uw stem uitgaan indien het morgen federale(!) verkiezingen zouden zijn? (enkel partijen die in juni 2010 meer dan 10.000 stemmen hebben behaald, zijn opgenomen)

Believing Bart
29th November 2011, 10:49
Ik vind dit een moeilijke vraag omdat je eigenlijk vraagt: Wie heeft er de beste indruk nagelaten de voorbije jaren nu er eindelijke (bijna) een regering is? Terwijl ik net probeer om mijn stem niet te laten afhangen van de 'politieke sfeer', maar van de programmapunten waar de partijen voor staan. Persoonlijk vind ik dat er de voorbije tijd te weinig over die inhoud is gezegd om nu een goede keuze te kunnen maken.

NicoGuitard
2nd December 2011, 10:26
Nochtans is het net nu dat we te zien krijgen wat er nog over blijft van de verkiezingsbeloftes en in hoeverre partijen trouw blijven aan hun standpunten. De onderhandelingen waren handig om te zien wie er water bij de wijn deed, zegde dat de wijn sowieso al veel te waterig was, onderhandelde over de prijs van de wijn of bereid was om een leeg glas met water te vullen om toch maar iets te hebben.

Deze poll lijkt mij een redelijk accuraat beeld te geven van de huidige politieke stromingen in ons land. De meer uitgesproken rechtse visies ( Groen!, LDD en VB) weten hoe langer hoe minder mensen te overtuigen, Groen wint dan weer zieltjes maar blijft een kleine minderheid, de traditionele partijen verliezen grond en de NVA blijft groeien. Wat me wel opvalt, is dat de S.P.a het goed blijft doen, ondanks de avonturen van Stevaert, chockri en misschien nog wel vele anderen. Een poll die zeker het volgen waard is.

Jasper.Deschuyter
2nd December 2011, 15:41
[QUOTE=NicoGuitard]
Deze poll lijkt mij een redelijk accuraat beeld te geven van de huidige politieke stromingen in ons land. De meer uitgesproken rechtse visies ( Groen!, LDD en VB) weten hoe langer hoe minder mensen te overtuigen, ... [/QUOTE]

Sinds wanneer is Groen! rechts?

Andy.Pinxteren
2nd December 2011, 16:25
Ik vind dit zeer interessant, maar die peiling klopt niet volledig. Het geeft ons maar een klein beeld van hoe een echte stemming zou verlopen omdat we natuurlijk maar met één bevolkingsgroep zitten. Maar ik denk wel dat de resultaten toch wel een reëel beeld vormen.

Andy.Pinxteren
2nd December 2011, 16:27
[QUOTE=Jasper.Deschuyter]Sinds wanneer is Groen! rechts?[/QUOTE]

Inderdaad, goed opgemerkt ;)

Evelien.Van.Lieshout
2nd December 2011, 20:32
Ik kan niet meer en niet minder zeggen dan dat ik deze uitslag niet graag zou zien verschijnen op het nieuws...
Mijn voorkeur is het alvast NIET. ;)

Jens.Mangelschots
3rd December 2011, 13:20
PVDA+, gewoon om te zien wat er gebeurt :D

NicoGuitard
14th December 2011, 20:42
@ Jasper: Haast en spoed is zelden goed. Jammer dat ik daar het bewijs van moet leveren. Groen is inderdaad geen rechtse partij. Die mag dus geschrapt worden uit het lijstje tussen LDD en VB.

Kenny
8th January 2012, 20:32
/smirk/