PDA

Bekijk de volledige versie : Vijftiger uit Seraing schiet man neer die hem uitlacht


Lynn.Van.Hoof
27th November 2011, 21:09
27/11/11, 12u54
Een vijftiger uit Seraing wordt vandaag voorgeleid voor de onderzoeksrechter wegens poging tot moord, nadat hij gisterenavond een man had neergeschoten omdat die hem zou hebben uitgelachen.

De man trok gisteren naar een petanqueclub waar hij enkele weken geleden was buitengezet na verschillende incidenten. Hij had van de uitbater de toestemming gekregen om er een glas te gaan drinken. Toen hij vertrok, kreeg de vijftiger ruzie met een andere klant. Hij trok een pistool en schoot de man neer. De kogel kwam nabij de wervelkolom van de man terecht. Hij moet geopereerd worden en zal mogelijk verlamd blijven.

De vijftiger gooide zijn pistool in de Maas alvorens zichzelf aan te geven bij de politie. Hij verklaarde dat hij schoot omdat het slachtoffer hem uitlachte. Tijdens een huiszoeking bij de man vonden agenten nog messen, sabels, vuurwapens en munitie. (belga/adv)

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1354144/2011/11/27/Vijftiger-uit-Seraing-schiet-man-neer-die-hem-uitlacht.dhtml

Mijn mening:

Artikels als deze zorgen voor koude rillingen. Waar gaat de wereld toch naartoe? Er wordt maar gemoord alsof een mensenleven niets meer waard is. Eerst een mp3, dan een sigaret en nu ook nog eens wegens uitlachen? Het is schandalig, ook al is het slachtoffer niet overleden. Het is en blijft een schande.
Elke keer ik zulk een artikel lees denk ik dat we allemaal gek worden. Onlangs is het zelfs in mijn eigen omgeving gebeurd. Waarschijnlijk heeft iedereen het wel op het nieuws gezien of in de krant gelezen: 'Schietpartij wegens caféruzie in Turnhout'. De man die daar doodgeschoten werd was een vriend van me. Ik vraag me echt af waarom zulke dingen moeten gebeuren. Zijn de mensen dan echt zo intolerant geworden? Zijn we dan echt zo met onszelf bezig dat ons ego niet gekrenkt mag worden omdat we anders gaan schieten? En het ergste van al is dat zulke mensen steeds sneller vrij komen. De gevangenissen zitten immers te vol.
Ik vind dat mensen die een mensenleven wegnemen harder gestraft moeten worden. Ze krijgen meestal levenslang, maar als ze goed gedrag vertonen zijn ze na een 20-tal jaar weer vrij. Een persoon die het leven van een andere persoon wegneemt hoort zelf geen leven meer te hebben. Ik geloof niet in de doodstraf, tenslotte kunnen er mensen zijn die onschuldig te dood veroordeeld worden. Maar een levenslange straf die effectief zo wordt uitgevoerd is wel het minste dat justitie kan doen. Als uiteindelijk uitkomt dat die persoon onschuldig is moet die natuurlijk vrijgelaten en vergoed worden. Maar zoals in dit geval hoort een levenslange straf effectief levenslang te zijn.
Nog een laatste opmerking is dat mensen nu niet kunnen zeggen dat de jeugd van tegenwoordig dolgedraaid is. Tenslotte is deze man een vijftiger en geen jeugd meer, het gebeurt dus in alle leeftijdscategorieën. En dat terwijl ik denk dat ouderen toch beter zouden nadenken dan jongeren.