PDA

Bekijk de volledige versie : Machines de l'Île: industrie en kunst onder één dak

Charlotte Le Dreff
23rd November 2011, 08:36
Machines de l'Île: industrie en kunst onder één dak

Een unieke setting - de oude scheepswerven van Nantes - en een aantal creatievelingen onder leiding van François Delaroière en Pierre Orefiece, maken van de Machines de l'Île een topbestemming. Een team van ambachtslui en kunstenaars heeft een oud gebouw van de scheepswerven bezet om er aan buitengewone levende machines te timmeren.

Op de draaimolen
Als bezoeker vind je hier een uniek stukje Nantes, een wijk in volle vernieuwing die tot ieders verbeelding spreekt. Een reis met de Grote Olifant, een bezoek aan de Galerij van de Machines, een wandeling langs de prototypetak van de toekomstige reigerboom, het is maar een greep uit het verrassende aanbod. Vanaf de zomer van 2012 komt er in Nantes nog een bijzondere publiekstrekker bij: de Carrousel des Mondes Marins. Deze gigantische carrousel telt drie draaimolens boven elkaar. Het publiek kan er kennismaken met de reuzenkrab, de inktvis, de mantarog, de piraatjes en vliegende vissen, schelpen en kwallen. Ook culinair heeft Nantes heel wat te bieden. Maak kennis met 'Les Tables de Nantes' en het festival 'Les Goûts Uniques. Meer dan genoeg redenen dus om Nantes een bezoekje te brengen. Waar wacht je nog op?

Het Laatste Nieuws

Mening:
Dit vind ik persoonlijk heel leuk. Het trekt de mensen nog eens naar buiten. Het is heel speciaal om te bekijken denk ik. Ik zou het ook heel graag in het echt willen zien. Op deze manier word de wereld een beetje 'kleurrijker' en mooier gemaakt. De manier waarop de olifant gebouwd is doet me dan weer denken aan het paard van Troje. Ik volg het vak geschiedenis dus ik vind zoiets enorm interessant. Vandaar ook mijn keuze voor dit artikel.