PDA

Bekijk de volledige versie : gouden medaille voor apollo-11 team


Hannah.Oris
16th November 2011, 11:20
Gouden Medaille voor apollo-11 team

Neil Armstrong - de eerste man die op de maan rondliep - krijgt woensdag in het Amerikaanse Congres de hoogste burgerlijke onderscheiding.

De intussen 81-jarige Armstrong is niet de enige die wordt gedecoreerd. Ook zijn twee andere Apollo 11-reisgezellen krijgen een lintje. Het gaat om Buzz Aldrin, de tweede man op de maan, en piloot Michael Collins.

Winnaar nummer vier is voormalig senator John Glenn (90). Hij was in 1962 dan weer de eerste Amerikaan om in een baan rond de aarde te cirkelen.

In het verleden kregen Walt Disney, de Dalai Lama en paus Johannes Paulus II de Gouden Medaille van het Amerikaanse Congres.

http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid1092135/gouden-medaille-voor-apollo-11-crew.aspx

_______________________________________________

Dit is ronduit belachelijk. Waarom zou de eerste man op de maan een medaille moeten krijgen? Neil Armstrong heeft hier zelf volgens mij niet zo heel veel moeite voor moeten doen. Ik denk dat diegenen die echt de medaille zouden moeten krijgen de ingenieurs en de rest van het team zijn.
Zij zijn tenslotte diegenen die te technische zaken in orde moeten brengen en ervoor moeten zorgen dat de passagiers niets kan overkomen in de ruimte. Als het nu over een heldhaftige daad zou gaan kan ik goed begrijpen dat men die persoon wil bedanken. Dit vind ik persoonlijk een beetje overbodig. Dit en het feit dat het al een aantal jaren is geleden en men hier nu pas erkenning aan wil geven.