PDA

Bekijk de volledige versie : Gratis shoppen bij Audi: Messi kiest voor de Q7, Ronaldo gaat voor R8 Spyder


Jens.engelen
6th November 2011, 12:40
Twee weken geleden gingen de Real Madrid-spelers karten, kwestie van hun sponsor Audi tevreden te stellen. Deze keer was het de beurt aan die van Barcelona om hun geldschieter met een bezoekje te vereren. In beide gevallen reageerde de Duitse autoconstructeur echter even gul: een Audi voor elke ster! Als wederdienst hoeven de heren voetballers enkel met die wagen naar de training te komen.

De vedetten maakten niet echt verrassende keuzes. Cristiano Ronaldo koos (uiteraard) voor de superkrachtige R8 Spyder ter waarde van 187.000 euro, terwijl Lionel Messi er met de Q7 een meer bescheiden exemplaar uitpikte. Fabregas, Mascherano en Adriano volgden hun Argentijnse ploegmakker overigens in die keuze.

Xavi, Affelay en Victor Valdes gaven de voorkeur aan de A7, Carles Puyol en Sergio Busquets verkozen de prachtige RS5 en Eric Abidal stelde zich tevreden met een RS3. De enige die voluit voor de TT (in het wit) ging, was Pedro.

De 'graaicultuur' heeft voor een klein schandaal gezorgd in de Chileense pers. Vooral Alexis Sanchez moest het ontgelden: voor zijn Q7 3.0 TDI 240 CV moet in zijn thuisland al snel 40 miljoen peso op tafel gelegd worden. (svm)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1302/Primera-Division/article/detail/1343813/2011/11/04/Gratis-shoppen-bij-Audi-Messi-kiest-voor-de-Q7-Ronaldo-gaat-voor-R8-Spyder.dhtml

Wat een leven hebben die voetballers toch.. Zouden we dit niet allemaal willen, geld overhoop hebben en dan nog een auto gratis krijgen. Maar ik wil gewoon aanhalen met dit artikel dat er in de wereld van voetbal echt enorm veel geld zit. Ok, ik weet dat als je professioneel sporter bent, dat je bijna in elke sport tak veel geld kan verdienen, maar in voetbal is dit zelfs als je geen professioneel voetballer bent. Kijk maar naar België. Ik weet niet de exacte cijfers, maar als je in provenciale speelt, krijg je bij een verlies wedstrijd zelfs, naar mijn mening, veel geld. Hier is een enorm groot verschil als je dan kijkt naar een andere sport tak in België. Ik geef nu ijshockey als voorbeeld omdat ik hier het meeste vanaf weet. Maar als je ijshockey speelt in België, op het hoogste niveau in België + Nederland (gemengde competitie) valt er niet al te veel te rapen. Ik weet ook wel dat er van ijshockey bijna geen media aandacht is, maar toch is het verschil te groot vind ik.