LuytenLieselot
17th October 2011, 11:24
De Lijn heeft vorig jaar 1.700 pestklachten gekregen. Eén op de drie klachten komt uit de provincie Antwerpen. Dat berichten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg maandag.
Het betreft 1.700 meldingen van klantonvriendelijke situaties, aldus Koen Peeters, woordvoerder van De Lijn. Dat gaat om onbeschofte uitlatingen, gas geven om reizigers te laten vallen, het niet aannemen van bepaalde muntstukken, enz.
Elke klacht die bij De Lijn binnenkomt, wordt behandeld. Binnen 14 dagen krijgen de klagers een reactie op hun klacht. Bij zware feiten, moet de chauffeur op gesprek bij de regiomanager. Ernstige fouten kunnen leiden tot ontslag. Dat gebeurt soms, aldus Peeters.
De reizigers zijn overigens geen heilige boontjes. Controleurs van De Lijn hebben vorig jaar 38.835 pv's opgemaakt voor overlast en zwartrijden, of meer dan honderd per dag. De beveiligingscamera's beginnen hun nut te bewijzen. Voor het eerste is het aantal pv's voor overlast gedaald, met liefst 15 procent.
Bron: maandag 17 oktober 2011
www.destandaard.be
Eigen mening:
Ik vind dit wel een bizar bericht. In het middelbaar heb ik zelf altijd met de Lijn naar school gereden en zelf heb ik hier nooit iets van gemerkt. Natuurlijk kan ik wel begrijpen dat niet alle passagiers altijd even vriendelijk zijn en dat deze frustratie soms ook wel terecht is, vind ik. De bus is dikwijls te laat en of zit prop vol en je moet wachten op de volgende bus, maar die is dan pas enkele minuten laten. Wanneer je een aansluiting moet halen is dit een zeer vervelende zaak. Maar natuurlijk het is de buschauffeur zijn werk, dus hij zou zijn rust en kalmte moeten kunnen bewaren. Spijtig genoeg komt pesten in elke bedrijfssector wel voor.
Het betreft 1.700 meldingen van klantonvriendelijke situaties, aldus Koen Peeters, woordvoerder van De Lijn. Dat gaat om onbeschofte uitlatingen, gas geven om reizigers te laten vallen, het niet aannemen van bepaalde muntstukken, enz.
Elke klacht die bij De Lijn binnenkomt, wordt behandeld. Binnen 14 dagen krijgen de klagers een reactie op hun klacht. Bij zware feiten, moet de chauffeur op gesprek bij de regiomanager. Ernstige fouten kunnen leiden tot ontslag. Dat gebeurt soms, aldus Peeters.
De reizigers zijn overigens geen heilige boontjes. Controleurs van De Lijn hebben vorig jaar 38.835 pv's opgemaakt voor overlast en zwartrijden, of meer dan honderd per dag. De beveiligingscamera's beginnen hun nut te bewijzen. Voor het eerste is het aantal pv's voor overlast gedaald, met liefst 15 procent.
Bron: maandag 17 oktober 2011
www.destandaard.be
Eigen mening:
Ik vind dit wel een bizar bericht. In het middelbaar heb ik zelf altijd met de Lijn naar school gereden en zelf heb ik hier nooit iets van gemerkt. Natuurlijk kan ik wel begrijpen dat niet alle passagiers altijd even vriendelijk zijn en dat deze frustratie soms ook wel terecht is, vind ik. De bus is dikwijls te laat en of zit prop vol en je moet wachten op de volgende bus, maar die is dan pas enkele minuten laten. Wanneer je een aansluiting moet halen is dit een zeer vervelende zaak. Maar natuurlijk het is de buschauffeur zijn werk, dus hij zou zijn rust en kalmte moeten kunnen bewaren. Spijtig genoeg komt pesten in elke bedrijfssector wel voor.