PDA

Bekijk de volledige versie : "Geëlektrocuteerd om me van homofilie te genezen"


Tanita.Nuyts
9th October 2011, 18:19
Een Amerikaanse jongen werd toen hij 12 jaar was gemarteld omdat hij zich aangetrokken voelde tot jongens in plaats van meisjes. Bijna een decennia later heeft hij zijn verhaal gedaan.


Samuel Brinton werd brutaal in elkaar geslagen door zijn vader, die lid was van de Southern Baptists, toen hij hem vertelde dat zijn vriendjes een Playboy gevonden hadden en dat hij niet opgewonden raakte omdat dit enkel bij zijn beste vriendje gebeurde. Brinton werd wakker in een ziekenhuis.
Er zouden nog rammelingen volgen, waarvan er zes opnieuw in het ziekenhuis eindigden.

Brinton werd daarna verteld dat hij aids had en dat hij de enige overgebleven homofiel in het land was - de overheid had alle anderen vermoord.

Maand in de hel
De jongen onderging vervolgens pijnlijke therapieën die hem van zijn homofilie moesten genezen. Brinton spreekt van een maand in de hel.

Zo kreeg hij kleine naalden in zijn vingers gestoken, werd hij verbrand, moest hij ijs vasthouden en werd hij herhaaldelijk geëlektrocuteerd - terwijl hij foto's van naakte mannen te zien kreeg. Wanneer hij foto's van mannen en vrouwen samen zag, gebeurde er niets. Het idee was pijn te associëren met intimiteit tussen mannen.

Brinton klom na maanden van foltering op het dak van een gebouw, met de bedoeling zijn dood tegemoet te springen. Zijn moeder probeerde hem naar beneden te lokken met de woorden: "Ik zal weer van je houden als je verandert".

Doodschieten
Brinton besloot het slim aan te pakken, kroop van het dak en vertelde zijn moeder dat de therapie geholpen had. Zijn ouders deden vervolgens alsof er niets gebeurd was.
Jaren later kwam hij opnieuw uit de kast. "Mijn vader heeft me gezegd dat hij me zal doodschieten indien ik thuis nog een voet binnenzet."

bron: gazet van antwerpen 9 oktober 2011

mening: Als ik dit artikel lees dan denk ik echt, hoe zot kan iemand zijn. Dat ouders het over hun hart krijgen om hun eigen kinderen te martelen is gewoon absurd. In hun ogen is het oké wat ze doen want ze proberen hun zoon te ‘genezen’ en ik weet ook wel dat ze 10 – 15 jaar terug nog dachten dat homoseksualiteit een ziekte was maar toch. Ik hoop voor de jongeman dat hij er geen trauma aan overgehouden heeft en dat zijn ouders tot het besef komen dat wat ze gedaan hebben fout was en nog steeds fout is. Als je eigen ouders je nog niet accepteren zoals je bent, wie dan wel ?

Michael Van Deun
10th October 2011, 17:48
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vol walging en haat tegenover die ouders zit om zoiets te doen met hun eigen kind! Homoseksualiteit blijft nog steeds een probleem vandaag de dag waar veel mensen het moeilijk bij hebben, dat is eenmaal zo. Maar zelfs een excuus van ziekte van de vorige generatie vind ik gewoonweg belachelijk om te gebruiken om op die manier je kind te martelen! Je eigen vlees en bloed!
Ik begrijp dat ouders het best moeilijk hebben om hun eigen kind te aanvaarden als homo, maar die ouders moeten ook begrijpen dat het niet makkelijk is voor het kind zelf. In dit geval voelde de jongen zich er absoluut niet goed of normaal bij, hij moet dit eerst verwerken. En als zijn ouders hem al niet aanvaarden, hoe kunnen anderen dat dan doen? Hoe kan zij zichzelf aanvaarden en met zichzelf leven als zijn familie dat niet kan?
De vorige generaties geloofden natuurlijk wel dat homoseksualiteit een ziekte is, maar reageren door marteling of zeggen dat hij de enige overgeblevene is terwijl de overheid alle andere homo's heeft uitgemoord ... Dat gaat me echt een brug te ver! Er zijn natuurlijk vandaag de dag heel wat grenzen overschreden, al zeg ik het zelf. Sommigen gaan gewoon veel te ver en dat brengt natuurlijk zo'n situaties met zich mee. Maar is het dan zo moeilijk om gewoon deze mensen hun eigen leven te laten leiden? Zij die wel moeite doen om binnen die grenzen te blijven en toch zichzelf niet verloochenen. Moeten wij hen geen kans geven?
Die jongen heeft natuurlijk een trauma voor de rest van zijn leven, wat ik erg jammer en verschrikkelijk vinden! Ik hoop eigenlijk dat die ouders doodgaan van de schaamte voor wat ze hun eigen zoon hebben aangedaan! Ik verschiet er zelfs van dat die jongen het heeft overleefd, om nog maar te zwijgen over zelfmoordneigingen! Respect voor die jongen dat hij dit allemaal heeft doorgemaakt en nu met zijn verhaal naar buiten komt! Daarbij leg ik ook meteen de link met het onderwijs: we moeten als leraar leerlingen aanvaarden zoals ze zijn, zo krijg je ook aanvaarding terug en ontstaat er een vorm van wederzijds respect!

Shana.Loeckx
10th October 2011, 20:54
Amerika is zo vooruitstrevend en vernieuwend, maar toch ook zo conservatief op bepaalde gebieden. Ik wist wel dat het in sommige staten verboden was om homo te zijn, maar dat zelfs de overheid mensen heeft uitgemoord vind ik echt wel te ver gaan.

Het bekende Vrijheidsbeeld betekent in mijn ogen dan niets meer. Als je als mens nog niet eens mag kiezen voor iemand waar je je goed bij voelt. Deze mensen zijn niet anders. Waarom is een andere seksuele geaardheid erger dan bijvoorbeeld een voorkeur voor een andere voetbalploeg? Het zijn allemaal keuzes die gemaakt worden waardoor men zich goed voelt. En ik vind niet dat de overheid zich daarin te moeien heeft.

Maar dit artikel is nog een gradatie erger! Een jongen wordt gewoon gefolterd omwille van zijn voorkeur. Ik denk dat de mensen die de elektrocutie hebben uitgevoerd echt wel een achterstand hebben. Hoe haal je het in je hoofd om iemand te pijnigen en tegelijkertijd naar foto's laten zien van mannen. Je kan deze voorkeur niet veranderen, ook niet door de jongen een trauma te bezorgen.

Ik ben echt verrast dat deze jongen nog de moed heeft gevonden om te blijven leven, want ik denk niet dat ik dit allemaal zou volhouden. Deze jongen heeft echt afgezien.

Ik hoop dat hij nu een partner heeft gevonden waar hij eindelijk in vrijheid mee kan samenleven en zeer gelukkig kan worden.

Evelien.Van.Lieshout
10th October 2011, 21:42
[QUOTE=Shana.Loeckx]Amerika is zo vooruitstrevend en vernieuwend, maar toch ook zo conservatief op bepaalde gebieden. Ik wist wel dat het in sommige staten verboden was om homo te zijn, maar dat zelfs de overheid mensen heeft uitgemoord vind ik echt wel te ver gaan. [/QUOTE]

Ik denk dat ze dat eerder als leugen verteld hebben tegen de jongen om hem schrik aan te jagen.

Dit terzijde vind ik dit natuurlijk onbegrijpelijk. Ik kan heel goed begrijpen dat bepaalde ouders het er moeilijk mee hebben wanneer hun kind zich out, maar 'het er moeilijk mee hebben' is nog iets anders dan het willen verbieden. Je kan dit niet verbieden, want zo werkt het natuurlijk niet.
Vele ouders denken dan "wat gaan de mensen denken" of "mijn kind zal nooit een gezin hebben", maar langs de andere kant moeten de ouders die dit denken, beseffen dat dat totaal niet klopt. Hoeveel homo-koppels huwen en hebben schatten van kinderen? Ik stel me dan de vraag "Is het allerbelangrijkste niet dat je kind gelukkig is, de rest is toch bijzaak?" Laat 'de mensen' maar denken, ik heb er alvast geen enkel probleem mee!

Niels Olieslagers
27th October 2011, 20:47
Niemand, en zeker geen toekomstige leerkracht, zou het gedrag van deze ouders mogen goedkeuren. Helaas komen soortgelijke situaties wel vaker voor op onze aarde. Zeker in het conservatieve Amerika is dit geen alleenstaand geval.

In het volgende artikel vindt u ook een gruwelijke misdaad in verband met homoseksualiteit terug. Een inwoner van Schotland werd levend verbrand wegens zijn geaardheid.

Bron:
De Standaard
Link naar artikel! (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111024_032&word=homo)

[SIZE=5]Schotse homo levend in brand gestoken
[/SIZE]

In het Schotse Cumnock is zaterdagmorgen het verminkte lichaam van de 28-jarige Stuart Walker gevonden. De man was zwaar geslagen, aan een lantaarnpaal vastgebonden en levend in brand gestoken. De politie is een onderzoek gestart en houdt er rekening mee dat Walker vermoord werd omwille van zijn homoseksuele geaardheid.

Een voorbijganger trof het zwaar verminkte lichaam van Walker zaterdagmorgen rond 5 uur aan. 'Stuart was op stap geweest met vrienden in de buurt van Cumnock en werd rond 2.30 uur voor het laatst levend gezien door een familielid', vertelde inspecteur John Hogg aan de Britse krant Daily Mail. 'We onderzoeken nu met wie hij die laatste uren doorbracht en wat er precies gebeurd is', aldus nog Hogg.

Walker was openlijk homo en de politie onderzoekt of hij het slachtoffer werd van homohaat. De man was de voormalige assistent manager van het Royal Hotel in Cumnock en werkte sinds kort in een bar in het naburige Kilmarnock. 'Stuart was een geweldige kerel en iedereen uit de buurt van Cumnock kende hem. Niemand kon iets slechts over hem zeggen', vertelde John Mullen, een neef van het slachtoffer aan de Schotse Daily Record.

De vrienden van Stuart Walker hebben intussen een eerbetoon-filmpje op YouTube geplaatst. Dat kan je hierboven bekijken.

Sanne.Nuydens
28th October 2011, 00:06
Haat-misdrijven omwille van geaardheid komen nog te vaak voor. Ook in landen waarvan je verwacht dat ze een zekere 'openheid' zouden moeten kennen, is er nog sprake van discriminatie op vlak van seksualiteit. De Amerikaanse 'Bible Belt' is daar uiteraard een goed voorbeeld van.

Ik denk dat het belangrijk is om kinderen al vroeg duidelijk te maken dat er helemaal niks mis is met homoseksualiteit. Integendeel, het is de normaalste zaak van de wereld!

Het verschrikkelijke aan deze zaak is natuurlijk dat het gaat om de ouders die het kind 'verstoten'. Ze weigeren te aanvaarden hoe hun zoon is, wat het voor hem ook moeilijk maakt om zichzelf te aanvaarden.

We kunnen alleen maar hopen dat er in de (nabije) toekomst meer aanvaarding en begrip zal zijn voor holebiseksualiteit!

Barst
28th October 2011, 01:31
Verminkte en vermoorde homo onlangs verhoord in zedenzaak


Stuart Walker, de man die afgelopen weekend, verminkt en vermoord werd teruggevonden in het Schotse Cumnock, is enkele weken geleden door de politie ondervraagd in het kader van een zedenzaak rond een twaalfjarige jongen. Dat raakte bekend tijdens het onderzoek naar de precieze doodsoorzaak van Walker.


De 28-jarige barman is in de nacht van vrijdag op zaterdag geslagen, mogelijks verkracht en levend in brand gestoken, waarna zijn lichaam aan een lantaarnpaal werd vastgeketend. De politie sloot aanvankelijk niet uit dat het slachtoffer vermoord werd omdat hij openlijk homo was. Maar ondertussen duiken er ook andere motieven op, zoals zijn mogelijke betrokkenheid in een zedenfeit met een twaalfjarige jongen.

De moord bracht de voorbije dagen een schokgolf teweeg in Cumnock en omstreken. Ook op het internet regent het steunbetuigingen voor de nabestaanden van het slachtoffer op tal van Facebook-pagina's. Er kwamen zelfs steunbetuigingen van de Britse premier David Cameron. Dat alles dreigt nu overschaduwd te worden door de nieuwe feiten die het onderzoek heeft blootgelegd. De politie benadrukt dat de precieze oorzaak en omstandigheden nog steeds onderzocht worden en blijft voorlopig erg karig met commentaar.


Blog HLN, 27/10/11 (tma)