PDA

Bekijk de volledige versie : Politie arresteert 76-jarige na achtervolging tegen 15 km/u


charlotte.vanlooy
7th October 2011, 11:12
Politie arresteert 76-jarige na achtervolging tegen 15 km/u

De Britse politie heeft dinsdag een 76-jarige vrouw gearresteerd in wat zonder twijfel de traagste achtervolging aller tijden moet zijn. Nadat Caroline Turner een rotonde langs de verkeerde kant opreed en andere automobilisten in gevaar bracht, zette de politie een achtervolging in over een afstand van maar liefst 27 kilometer. Soms reed het besje niet sneller dan 15 kilometer per uur. Pas toen een agent naast haar wagen kwam lopen en tegen het raampje tikte, ging ze aan de kant.

Caroline Turner kwam terug van een vriendin toen ze met haar Ford Fiesta een rotonde opdraaide in Weeley in het graafschap Essex. Helaas deed ze dat in de verkeerde richting en moesten andere chauffeurs allerhande toeren uithalen om ongelukken te vermijden. Nadien reed ze een tweebaansweg op. De politie zat haar al snel op de hielen, maar zelfs de blauwe zwaailichten konden haar niet overtuigen om aan de kant te gaan staan.

Volgens de agenten die in de achtervolging betrokken waren, reed de vrouw op geen enkel moment sneller dan 30 km/u. Pas na meer dan een uur kon ze tegengehouden worden. Al was dat niet met volle goesting. Toen een agent naast haar kwam gelopen en op haar raampje tikte, weigerde ze te stoppen. "Er valt niks te zeggen. Ik ga naar huis", riep ze naar verluidt. Uiteindelijk ging ze toch aan de kant en werd ze prompt gearresteerd. Ze moest zelfs de nacht in de cel doorbrengen omdat de agenten bang waren dat ze een ongeluk zou veroorzaken als ze zou worden vrijgelaten.

Roekeloos rijgedrag
De dag nadien verscheen ze al voor de rechter, die haar een rijverbod van een jaar oplegde. Ze kreeg ook een boete van 100 pond (115 euro) voor roekeloos rijgedrag en het weigeren te stoppen voor de politie. Turner, die haar echtgenoot vijf weken geleden verloor en zes kleinkinderen en acht achterkleinkinderen heeft, weet haar rijgedrag aan de slechte verlichting op straat.

"Normaal gezien ben ik een voorzichtig in het verkeer en neem ik geen risico's", vertelde ze aan de rechter. "Ik wil mezelf niet goedpraten -mijn rijgedrag was niet zoals het moest zijn- maar de verlichting op straat was niet geweldig en ik ben de verkeerde kant opgedraaid", vertelde ze aan de Daily Mail. "Ik was verrast toen die agent plots op mijn raampje tikte. Ik ga zeker niet stoppen met autorijden, maar het komende jaar zal ik de bus moeten nemen."

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1330164/2011/10/07/Politie-arresteert-76-jarige-na-achtervolging-tegen-15-km-u.dhtml, vrijdag 7 oktober

Wat deze oude vrouw deed was zeker gevaarlijk en kon dus grote gevolgen hebben voor andere mobilisten. Haar straf daarentegen was volgens mij niet echt correct. De politie was echter wel heel bezorgd over het feit dat de vrouw een ongeluk zou kunnen veroorzaken door haar ontzette reactie op haar arrestatie. Ik link dit ook meteen aan het feit dat het beter zou zijn dat mensen op leeftijd toch beter hun rijexamen opnieuw kunnen doen. Dit artikel lijkt lachwekkend, maar kan dus wel heel wat hinder op de baan met zich meebrengen.

jesse.stofmeel
7th October 2011, 12:04
Dit is weer het zoveelste voorbeeld dat oudere mensen niet meer op de baan thuishoren. Ze zouden beter mensen van over de 60 nog eens een rijexamen laten doen ter controle, om te zien of ze nog fatsoenlijk kunnen rijden of niet.
Ik heb zelf al een paar accidenten of bijna-accidenten zien gebeuren en meestal was de "3e leeftijd" er bij betrokken.

Barst
7th October 2011, 12:22
Ik laat dit bericht bewust staan om aan tutors en tutees duidelijk te maken wat de categorie 'BOECHT' onder meer kan omvatten!!
Het had overigens ook nog kunnen zijn:
-"Valse radioloog zet patiënte helemaal in haar blootje"
OF
-"Boze vloerder plant spade in hoofd van klant" :doh:

jana.lambrechts
7th October 2011, 15:05
Ik sluit mij volledig aan bij Bart dit hoort duidelijk tot boecht!

Ik vind ook dat deze mensen inderdaad beter hun rijexamen nog eens moeten herhalen, niet om die mensen "te straffen" maar zowel voor hun eigen veiligheid als voor de veiligheid van anderen.

Maar het feit dat deze dame hiervoor een nachtje heeft moeten doorbrengen in de cel vind ik nu wel wat ver gaan!

Barst
7th October 2011, 16:50
Eveneens met stip genoteerd:
"Kok draait schoonbroer door gehaktmolen" :faint:
Zal wel geen toeval zijn zeker dat al dit smeuïg interessants te vinden is op de newsfeed - what's in a name - van HLN? :rolleyes:

johanvandenbosch
8th October 2011, 11:25
Boecht boecht boecht?!...ik vind het hilarisch...Het moet niet altijd kommer en kwel zijn om te lezen he :champa:

Trouwens, zeggen dat oudere van dagen niet meer op de baan thuishoren, is hetzelfde zeggen dat jongeren niet op de baan thuishoren. Want zijn het niet altijd de jongeren die elk weekend spijtig genoeg van bomen moeten geschraapt worden omdat ze zo zelfzeker zijn van hun eigen rijvaardigheden en de onfeilbaarheid van hun wagen).
Met andere woorden, ik behoor tot geen van deze twee klassen...ik mag blijven rijden. :Party:

Evelien.Van.Lieshout
8th October 2011, 17:40
Dit artikel behoort inderdaad wel tot de befaamde 'boecht-categorie'. Dit terzijde vind ik de reactie van Johan Vandenbosch wat te veralgemeend. Het is waar dat je niet altijd moet beweren dat ALLE ouderen niet kunnen rijden, maar dit geldt hetzelfde over DE jongeren. De kloof tussen jong en oud wat betreft rijvaardigheid, zal altijd gevoelig blijven. Laten we daarom zeggen dat er een aantal ouderen zijn die mensen in gevaar brengen én dat er een aantal jongeren zijn die hetzelfde doen. Trouwens, er zijn ook -'middenklassers' zal ik het noemen- die heel veel fouten maken.
Dit wou ik even rechtzetten. ;)

sarah.schrauwen
9th October 2011, 14:30
Ik sluit me volledig aan bij de reactie van Evelien Van Lieshout. Het artikel behoort duidelijk tot de categorie 'Boecht', maar het sluit wel perfect aan bij de wet 'in maak' om mensen telkens na een x-aantal jaren hun rijexamen opnieuw te laten afleggen. We mogen natuurlijk niet veralgemenen en spreken over 'DE ouderen' of 'DE jongeren'. Het gebeurt dikwijls dat jongeren roekeloos rijden, maar geloof me, ook personen van de 'middenklasse' scheuren mij soms voorbij. Ouderen vormen vaak een gevaar, doordat zij veel te traag rijden en misschien zelfs té voorzichtig of té angstig. Als je in een zone 70 slechts 30 rijdt, of op de autostrade slechts 80, kan dit zorgen voor heel wat verkeersoverlast en zelfs ongevallen. Toch zijn er ook ouderen die nog zeer vinnig rijden voor hun leeftijd, en zij mogen dan niet zomaar van de baan geweerd worden. We mogen dus niet te veel veralgemenen: onze stereotiepe beeldvorming moet zo nodig aangepast worden.