PDA

Bekijk de volledige versie : ENGELS - Going to + have to


Davy V.H.
8th October 2004, 01:32
- klas: 2 MWC and 2 GL/La
- school: St-jozefscollege
- het is al een oude les dus weet niet juist meer of het echt goed was, maar denk het wel ^^

Barst
8th October 2004, 02:26
Prima initiatief! Daar doen we het inderdaad dus voor... Ik weet wel: het risico is niet ondenkbeeldig dat studenten op deze manier hun lesvoorbereiding gewoonweg kunnen klaarstomen middels 'copy + paste', maar anderzijds weet ik wel zeker dat een les die je niet zelf voorbereid hebt, sowieso de mist in gaat... En als een stagebegeleider daarbij uitkomt, dan denk ik niet dat hij/zij daarmee zal kunnen lachen...

Met daarbij de vraag: voor stagelessen is het zeker aangewezen dat de student in het begin zelf de nodige moeite doet om zijn/haar lessen zelf in elkaar te steken, al is het maar om een objectief oordeel te krijgen achteraf over de geleverde prestatie en/of werkpunten. Maar is het altijd al niet een beetje 'zonde' geweest dat studenten zich veel te weinig konden spiegelen aan betere voorbeelden van hun voorgang(st)ers?

En moet je vervolgens dan al dit werk 'afsluiten' voor alle andere (toekomstige) studenten, zodanig dat je al je eigen lessen als het ware 'afschermt' voor anderen? Volgens mij is dit een heel goed initiatief, en - een beetje met het schaamrood op de wangen -, sommige docenten kunnen hier wel degelijk een puntje aan zuigen... (bv. in de mate zij zelf 'hun' cursus pogen af te schermen van de buitenwereld...)

Met (niet weinig) waardering,

Barst