PDA

Bekijk de volledige versie : Advocate transformeert zichzelf in vampier


LissevM
26th September 2011, 11:50
Advocate transformeert zichzelf in vampier

Midlifecrisissen zijn des mensen, maar deze Maria Jose Cristerna heeft het wel heel bruin gebakken. De 35-jarige advocate uit Mexico transformeerde zichzelf in een vampier, met slagtanden, horens uit titanium en afzichtelijke 'oorstretchers' erbovenop. Naast de nodige piercings is ze ook van kop tot teen getatoeëerd. Haar aparte verschijning levert haar nu een wassen beeld op in het rariteitenmuseum van 'Ripley's Believe It or Not'.

Maria, beter bekend als de Mexicaanse vampiervrouw, koos voor deze drastische omwenteling nadat ze het slachtoffer geworden was van huiselijk geweld. Een volledig nieuw lichaam moet haar mentaal sterker maken en in staat stellen aan een nieuw hoofdstuk te beginnen.

"Ik liet de slagtanden zetten omdat ik als klein meisje dol was op vampiers. Mijn ogen liet ik helderblauw kleuren, want zo zie ik ze het liefst", aldus de opvallende dame. (svm)


Mijn mening:
Wanneer je een slachtoffer bent van huiselijk geweld, kan een grote omwenteling in je leven zeker geen kwaad. Van een verandering kan je als slachtoffer er enkel maar beter van worden.
Toch vind ik de "drastische omwenteling" van deze vrouw wel iets té drastisch. Ze wil een nieuw hoofdstuk beginnen, maar zou deze look haar niet andere problemen bezorgen? Kan Maria het aan om steeds achterna gekeken te worden of het middelpunt van de roddels te zijn?
Ik heb respect voor de keuze die deze dame maakt en ze heeft duidelijk een eigen visie op "het beginnen van een nieuw hoofdstuk".
Op haar eigen manier kan Maria wel een soort van voorbeeld zijn voor andere slachtoffers van huiselijk geweld.

alexandra.moorkens
18th October 2011, 18:54
Ik vind dat Lisse gelijk heeft.
Deze vrouw is een slachtoffer van huiselijk geweld en dit kan mensen zeer zwaar traumatiseren, maar haar reactie is wel zeer extreem. Dat zij zich na haar transformatie goed in haar vel voelt en haar zelfvertrouwen is opgekrikt, is zeker positief. Maar de commentaar van mensen kan even kwetsend zijn.
Deze advocate kan natuurlijk haar ambt niet meer uitoefenen en haar uiterlijk zal veel mensen afschrikken om contact met haar te leggen. Ik heb de foto's gezien en ze zijn zeer beangstigend. Lastig worden gevallen is zeker verleden tijd, maar voor welke prijs?
Ik hoop dat deze vrouw een beter leven tegemoet gaat en zeker zo iets verschrikkelijks niet meer zal meemaken, maar van 'over-the-top' gesproken.