Barst
11th June 2011, 17:17
Dirk Van Mechelen (Open Vld) bepleit een afvoering van het Masterplan
ANTWERPEN - Keer voor het Antwerpse mobiliteitsdossier terug naar de stand van zaken in 1996, start een maatschappelijk debat en probeer het met alle betrokken partijen eens te worden over haalbare en betaalbare maatregelen die op korte termijn serieuze resultaten kunnen opleveren. Dat zegt Vlaams parlementslid Dirk Van Mechelen (Open Vld) zaterdag in Gazet Van Antwerpen.
Van Mechelen was in de vorige Vlaamse regering een van de grootste pleitbezorgers van de Lange Wapper, de brug die deel uitmaakte van de Oosterweelverbinding. Nu zegt hij niet meer te geloven in het Masterplan 2020, waarover de huidige Vlaamse regering in september een akkoord bereikte.
'Het grootste investeringsproject aller tijden in Vlaanderen is dood: geen geld, geen vergunningen, geen architecturaal plan, zelfs geen mensen meer om eraan te werken', aldus Van Mechelen, die momenteel in de oppositie zit.
'De grote kracht van het oorspronkelijke Masterplan was de aantrekkelijke cocktail van water-, weg-, spoor-, tram- en fietsprojecten. Maar nu is het evenwicht verstoord en dreigen er discussies over alle afzonderlijke projecten, waardoor het plan ook politiek in mekaar is gezakt', luidt het.
DS, 11-06-2011
ANTWERPEN - Keer voor het Antwerpse mobiliteitsdossier terug naar de stand van zaken in 1996, start een maatschappelijk debat en probeer het met alle betrokken partijen eens te worden over haalbare en betaalbare maatregelen die op korte termijn serieuze resultaten kunnen opleveren. Dat zegt Vlaams parlementslid Dirk Van Mechelen (Open Vld) zaterdag in Gazet Van Antwerpen.
Van Mechelen was in de vorige Vlaamse regering een van de grootste pleitbezorgers van de Lange Wapper, de brug die deel uitmaakte van de Oosterweelverbinding. Nu zegt hij niet meer te geloven in het Masterplan 2020, waarover de huidige Vlaamse regering in september een akkoord bereikte.
'Het grootste investeringsproject aller tijden in Vlaanderen is dood: geen geld, geen vergunningen, geen architecturaal plan, zelfs geen mensen meer om eraan te werken', aldus Van Mechelen, die momenteel in de oppositie zit.
'De grote kracht van het oorspronkelijke Masterplan was de aantrekkelijke cocktail van water-, weg-, spoor-, tram- en fietsprojecten. Maar nu is het evenwicht verstoord en dreigen er discussies over alle afzonderlijke projecten, waardoor het plan ook politiek in mekaar is gezakt', luidt het.
DS, 11-06-2011