olivier.lejeune
23rd May 2011, 23:19
De leerlingen maken kennis met de Griekse en Romeinse godsdienst. Daarnaast leren ze de begrippen 'monotheïsme' en 'polytheïsme'.
Inleiding: kennis bij de hedendaagse godsdiensten (met de nadruk op het monotheïsme en het polytheïsme).
Uitvoeringsfase: kennismaking met de Griekse en Romeinse godsdienst met behulp van oefeningen uit hun hand- en werkboek.
Afrondingsfase: een oefening met betrekking op de goden die we besproken hebben, door middel van afbeeldingen zien ze de verschillen tussen de Romeinse en Griekse goden.
Inleiding: kennis bij de hedendaagse godsdiensten (met de nadruk op het monotheïsme en het polytheïsme).
Uitvoeringsfase: kennismaking met de Griekse en Romeinse godsdienst met behulp van oefeningen uit hun hand- en werkboek.
Afrondingsfase: een oefening met betrekking op de goden die we besproken hebben, door middel van afbeeldingen zien ze de verschillen tussen de Romeinse en Griekse goden.