Maartenc
23rd May 2011, 18:29
Een Britse studente mag examen doen terwijl ze tegelijkertijd luistert naar muziek op haar iPod omdat ze zich zo beter kan concentreren. Haar ouders hadden gedreigd de school en toezichthouders aan te klagen als ze niet instemden, waarop ze uiteindelijk zwichtten. Dat meldt de Britse krant Daily Mail.
De Mary Erskine School voor meisjes in Edinburgh heeft een nieuwe iPod aangeschaft waarop leraren de favoriete muziek van het meisje moeten zetten. Zo kan ze niet frauderen met de iPod door informatie erop te zetten. De studente maakt in een aparte ruimte haar schoolexamens om te voorkomen dat de andere leerlingen worden afgeleid.
Leraren en toezichters zijn woedend wegens de extra werkdruk. Ook bestaat de vrees dat meer examenkandidaten een speciale behandeling willen. (anp/lpb)
23/05/11 16u15
bron: hln.be
reactie:
Ik vind dit op het eerste zicht belachelijk. Iedereen gelijk zou ik zeggen. Natuurlijk kan er meer aan de hand zijn dan hier wordt beschreven. Misschien heeft de studente een zekere vorm van autisme en willen ze het niet geloven of is hier geen bewijs van. Als dat het geval zou zijn, zou ik het wel begrijpen dat de ouders er op aandringen.
De Mary Erskine School voor meisjes in Edinburgh heeft een nieuwe iPod aangeschaft waarop leraren de favoriete muziek van het meisje moeten zetten. Zo kan ze niet frauderen met de iPod door informatie erop te zetten. De studente maakt in een aparte ruimte haar schoolexamens om te voorkomen dat de andere leerlingen worden afgeleid.
Leraren en toezichters zijn woedend wegens de extra werkdruk. Ook bestaat de vrees dat meer examenkandidaten een speciale behandeling willen. (anp/lpb)
23/05/11 16u15
bron: hln.be
reactie:
Ik vind dit op het eerste zicht belachelijk. Iedereen gelijk zou ik zeggen. Natuurlijk kan er meer aan de hand zijn dan hier wordt beschreven. Misschien heeft de studente een zekere vorm van autisme en willen ze het niet geloven of is hier geen bewijs van. Als dat het geval zou zijn, zou ik het wel begrijpen dat de ouders er op aandringen.