PDA

Bekijk de volledige versie : Tongzoenen via het internet

Griet.Borgmans
4th May 2011, 19:40
[SIZE=3]Tongzoenen via het internet[/SIZE]

* woensdag 04 mei 2011, 15u21
* Auteur: tib

Japanse wetenschappers werken aan een toestel waarmee je achter je computer iemand een kus kan geven.

Het apparaat, ontwikkeld aan de Universiteit voor Elektronische Communicatie in Tokio, lijkt nog het meest op een bewegend rietje. Niet om een cocktail mee te slurpen, wel om in de toekomst te kunnen zoenen met iemand aan de andere kant van de wereld.

Volgens de makers valt een kus te herleiden tot de smaak van de mond, de manier van ademhalen en de vochtigheid van de tong. Via dit apparaat kunnen deze elementen gesimuleerd worden, zodat het zou moeten lijken alsof je met een bestaand persoon aan het tongzoenen bent. Je draaibewegingen worden doorgestuurd naar het apparaat van de ontvangende partij: als jij van draairichting verandert, gebeurt dat bij de andere ook.

De mogelijkheden van dit toestel zijn eindeloos, althans volgens de wetenschappers. Niet alleen zouden koppels die een afstand te overbruggen hebben erbij gebaat zijn, ook idolen zouden het apparaat kunnen gebruiken om hun fans over de hele wereld te kussen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110504_151

Eigen mening:
Het eerste wat ik dacht toen ik dit las, was: "Rare jongens die Japanners!" En nog steeds denk ik dat. Deze onderzoekers vinden een machine uit waardoor je kunt tongzoenen met iemand aan de andere kant van de wereld. Waar halen ze het vandaan? Meer nog, wat willen ze hier mee bereiken? Volgens mij kan dit nooit tippen aan een echte kus.
Door deze uitvinding zullen de mensen nog minder buitenkomen dan nu. Vele mensen zitten nu al dag en nacht achter hun computer/laptop. Deze uitvinding zorgt ervoor dat mensen niet meer buiten moeten komen voor wat sociaal contact. Nu kunnen ze zelfs via msn/facebook/netlog... een 'echte' relatie opbouwen. Na een tijd wordt een groot deel van de mensen asociaal.
Ik begrijp niet wat het nut is van deze uitvinding... In mijn ogen doen ze alleen maar kwaad.