PDA

Bekijk de volledige versie : Jongen (3) rijdt vrouw (58) aan in Nederland


NuyensEvelynne
30th April 2011, 21:19
In het Nederlandse Delden heeft een driejarig jongetje vandaag een 58-jarige vrouw aangereden met een auto. De politie meldt dat de vrouw ernstig gewond raakte aan haar been en naar het ziekenhuis moest met een traumahelikopter.

Het kind startte tijdens het opruimen van een rommelmarkt de auto. De auto schoot daardoor enkele meters naar voren en kwam tot stilstand tegen een hek. Het been van de vrouw raakte daartussen bekneld.

Van wie de auto is, is nog onduidelijk. In ieder geval niet van de betrokken vrouw, aldus een woordvoerster van de politie. (anp/adv)

Datum: 30/04/2011
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1257704/2011/04/30/Jongen-3-rijdt-vrouw-58-aan-in-Nederland.dhtml

Eigen mening:
Ik schrok toen ik de titel van het artikel las. Een jongentje van drie jaar! Even verder in het artikel staat dat de jongen de auto startte. Toen vroeg ik me af hoe een jongen van drie jaar een auto kan starten. Het is onverantwoord van de ouders of van de eigenaar van de wagen om de sleutels in het contact te laten zitten. Op die manier kan de wagen natuurlijk gemakkelijk gestolen worden of er kunnen ongevallen gebeuren doordat ‘onbevoegden’ zich achter het stuur zetten. Dat laatste is dus ook gebeurd. Aan de andere kant moet men kinderen van die leeftijd ook beter in de gaten houden. Het is niet gemakkelijk om zo’n kind constant in het oog te houden, kinderen zijn voortdurend bezig met het ontdekken van nieuwe dingen, het zoeken van nieuwe uitdagingen. Het voorval vond plaats op een rommelmarkt, dat is zeker een plaats waar je je kinderen het best niet uit het oog verliest. Op dergelijke markten loopt heel veel volk rond en ervaring leert ons dat niet iedereen altijd eerlijke bedoelingen heeft zeker wanneer het kinderen betreft.
De vrouw is bij dit incident zwaar gewond geraakt aan haar been. Ze moest zelfs met een traumahelikopter weggebracht worden. Hopelijk komt alles goed met de 58-jarige vrouw en dat ze binnen een paar weken/maanden terug kan rondlopen. Hoogstwaarschijnlijk zullen de medische kosten wel verhaald worden op de ouders van het kind en de eigenaar van de wagen indien dit de ouders niet waren.