PDA

Bekijk de volledige versie : Burenruzie escaleert tot opzettelijke aanrijding


Annelies.Stokbroekx
30th April 2011, 14:37
Burenruzie escaleert tot opzettelijke aanrijding
0 reacties
E-mail bericht
Bookmarken/Delen
10:57 Donderdagavond laat werd veertiger Marc Van den Broeck uit de Brandstraat in Putte met een Mercedes opzettelijk aangereden door autohandelaar Marc I. Het slachtoffer kon zich vastklampen aan de motorkap. Na een rit van ruim tweehonderd meter ging de dader op de rem staan, waardoor het slachtoffer in een gracht naast de rijweg werd geslingerd. Hij liep bij het incident een paar gebroken ribben op en open wonden aan de ellebogen en aan het hoofd.

Aanleiding tot het incident is een al enkele jaren aanslepende vechtscheiding tussen de dader en zijn ex, die in de Brandstraat woont. De vrouw wordt door de buren in bescherming genomen tegen de pesterijen van de handelaar. "Die duren al jaren en gaan van kwaad naar erger", zegt Christa, de echtgenote van de aangereden buurman. "Zijn zoontje heeft schrik van hem en het gebeurt vaker dat het ventje bij ons hier komt uithuilen. Die kerel denkt dat hij zich alles kan permitteren. Maar nu dacht ik toch dat ik mijn man kwijt was. Het was verschrikkelijk. Een zware klap en Marc lag boven op de motorkap. Onder toezien van mijn kinderen reed de dader ons hier voorbij." Bert Provoost


Bron: http://www.gva.be/antwerpen/putte/burenruzie-escaleert-tot-opzettelijke-aanrijding.aspx
Eigen mening:
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die anderen zoiets kunnen aandoen. In dit geval was er niet eens een rechtstreekse ruzie tussen de dader en het slachtoffer. Het slachtoffer wou zijn buurvrouw enkel in bescherming nemen tegen de dader. Ik vind het een spijtige zaak dat dit gebeurd is en het slachtoffer mag van geluk spreken dat hij dit overleefd heeft.