PDA

Bekijk de volledige versie : Man van 22 leeft in het lichaam van een kleuter


wouter.vinkx
28th April 2011, 12:15
Man van 22 leeft in het lichaam van een kleuter


Mohamad Irfan is tweeëntwintig jaar oud, maar hij zit gevangen in het lichaam van een kleuter. De Indonesische jongeman is 77 centimeter groot en weegt tien kilo.

Irfan is de tweede in een gezin met vijf kinderen. Bij zijn geboorte in 1989 leek er niets mis, maar toen hij één jaar was, stopte Irfan gewoon met groeien.

Omdat zijn ouders het niet breed hebben, zijn ze met hun zoon nooit naar de dokter geweest. De reden van zijn groeibeperking is dus tot dusver onbekend. Hoewel hij een volwassene is, heeft Irfan er voor gekozen om zich als een kind te gedragen. Hij speelt gewoon met de kinderen uit de buurt. (eb)

Uit: HLN, 28 april 2011
______________________
Ik zet dit artikel bij 'Wetenschap', omdat ik dit toch een eigenaardig wetenschappelijk fenomeen vind. Ik zou graag willen weten hoe het komt dat Irfan niet meer is gegroeid sinds zijn één jaar. Normaal zou hij even oud zijn als mij nu, maar hij speelt gewoon nog met kinderen uit zijn buurt. Na enkele jaren kan hij dit toch niet meer volhouden? Wat zal hij dan doen?

Buts Tim
28th April 2011, 13:19
Het is inderdaad een heel raar fenomeen. Ik heb al gehoord dat er mensen heel snel oud worden, maar dit is ook wel heel raar. Het moet de hel zijn voor die man om niet normaal te kunnen opgroeien. 77cm, dat is korter dan mijn been(!). En om dan constant in contact te staan met kleuters en niet met mensen van je eigen (mentale) leeftijd moet geweldig frustrerend zijn.

hanne.woestenborghs
12th May 2011, 10:51
Misschien gaat de man zich na een tijd wel helemaal aanpassen aan 'het kleuter zijn'. Dus gaat hij zich zowel fysiek als mentaal gedragen, wat misschien niet slecht zou zijn. Ik vraag me dan wel af of je het aan hem ziet dat hij dan 22 jaar oud is, dan moeten de kleuters zich hier toch ook vragen bij stellen? En zeker binnen een paar jaar wanneer hij dan ouder wordt. Het is geen gemakkelijke situatie voor deze man denk ik. Het is natuurlijk erg jammer dat de ouders nooit met hem naar de dokter zijn kunnen gaan anders hadden ze wel geweten aan wat het zou liggen. Maar als ze hier de financiële middelen niet voor hebben, gaat dit uiteraard niet. Ik hoop dat deze man toch nog een goed leven mag hebben.

Marijke.Van.Sprengel
12th May 2011, 12:45
Misschien moet men deze man weer zin geven aan zijn leven, ik denk dan bijvoorbeeld om hem in te zetten als men problemen heeft met zijn kleuter.
Vaak kopieëren kleuters elkaars gedrag en op deze manier kan men deze man inzetten om kleuters met probleemgedrag te helpen.
Hij gedraagt zich nu al zoals een kleuter en op deze manier kan hij hen helpen.
Zo zou hij bijdragen aan de maatschappij en heeft zijn leven zin.