PDA

Bekijk de volledige versie : U2 breekt alle tourrecords


Lotte.Verreijdt
10th April 2011, 10:35
Na het concert van vanavond in het Braziliaanse Sao Paolo, is U2 officieel de groep met de best opbrengende tour ooit.
Bono en co verbreken met het optreden het record dat neergezet was door
de Rolling Stones: 558 miljoen dollar (385 miljoen euro) voor hun A bigger bang tour (2005-2007).
Als U2 eind juli een punt zet achter de 360°-tour, zal die ongeveer 700 miljoen dollar (483 miljoen euro) opgebracht hebben.
Nog nooit zal een tournee ook zoveel toeschouwers getrokken hebben.
Eind juli zullen de vier Ierse rockers voor meer dan 7 miljoen toeschouwers gespeeld hebben.

Ook daar pakken ze een record van de Stones af. Die speelden in '94-'95 voor 6,4 miljoen rockfans tijdens de Voodoo Lounge tournee.

Bron: De standaard online, 10 april 2011
© TOLGA BOZOGLU

Eigen mening:

Het was te verwachten dat U2 records ging breken. Ik ben zelf naar de 360°-tour geweest en ik moet zeggen dat het concert af was. Dit kwam mede door het podium dat ‘De Klauw’ werd genoemd zo anders was dan alle podiums die je anders tegenkomt op tournees. Ik denk dat we als Belgen wel trots mogen zijn omdat de bouwers: Stageco, een Belgisch bedrijf is.
Het indrukwekkend podium dat eruit ziet als een spin heeft op veel mensen indruk gemaakt. Dus het is eigenlijk ook een klein Belgisch record.
Bravo voor U2, ik vind het heel straf dat ze het record verbreken van de Stones.