PDA

Bekijk de volledige versie : Leraar (26) slaat leerling (7) dood voor twee dollar


Charlotte Cooreman
4th April 2011, 09:00
Een 26-jarige Maleisische leraar wordt ervan verdacht een 7-jarige leerling te hebben doodgeslagen. Dat melden Aziatische media vandaag. De docent zou dit hebben gedaan omdat de knaap 2 dollar van een medeleerling zou hebben gestolen.

De leraar strafte de leerling niet alleen door hem een paar rake klappen te verkopen, maar ook door hem twee uur lang vast te binden en bijna te wurgen. De jongen werd in het ziekenhuis opgenomen met talloze hoofdwonden en inwendige bloedingen.

De leraar wordt vastgehouden zolang de zaak in onderzoek is. Als de man schuldig wordt bevonden aan moord, kan hem de doodstraf worden opgelegd. Volgens de Aziatische media is dit het extreemste geval van mishandeling van een leerling in Maleisië in vijftien jaar tijd.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1245455/2011/04/04/Leraar-26-slaat-leerling-7-dood-voor-twee-dollar.dhtml

Eigen mening: Als een kind wordt betrapt op stelen moet het gestraft worden, daar ben ik het volledig mee eens. Maar, dat een straf meppen moet inhouden die leiden tot de dood, dat vind ik gruwelijk! De leerkracht kon het kind toch ook gewoon een opstel laten schrijven over het feit dat stelen niet mag. Hoe kan je nu zo hard zijn en een kind doodslaan voor twee dollar?

Als de leerkracht schuldig bevonden wordt, volgt de doodstraf. Hier ben ik radicaal tegen. Ik vind dat de leerkracht er dan nog goed vanaf komt. Volgens mij is levenslang opgesloten zijn veel erger dan de doodstraf krijgen.

Renka De Weerdt
4th April 2011, 11:32
Dit vind ik pure horror! Een kind doodslaan valt niet goed te praten, om geen enkele reden. Zoals al vermeld mag stelen inderdaad niet getolereerd worden maar er zijn andere manieren om dit duidelijk te maken. Een leerkracht moet een voorbeeld zijn. Een deel van onze taak bestaat eruit om op te voeden, als we zelf niet in staat zijn om onze 'driften' te controleren denk ik niet dat we hiertoe in staat zijn. En als we dat dan wel (proberen te) doen, wordt dit soort gedrag dan voortaan de norm?

jens.rymen
7th April 2011, 11:02
Ik ben het er ook mee eens dat een kind moet gestraft worden als het gestolen heeft, maar een straf als deze is niet goed te praten. Een kind slaan is het laagste van het laagste.

Het is normaal dat kinderen worden aangeleerd dat stelen niet mag, dit gaat meestal gepaard met een straf. Ik heb het hier over een straf die geen schade kan berokkenen aan het kind. Als je een 7 jarige een half uur in de hoek zet en je laat de rest naar hartenlust spelen zal het kind dit een zeer erge straf vinden omdat hij al deze plezierige dingen niet mag meedoen. Hierdoor zal een 7 jarig kind volgende keer terug denken aan dit voorval en niet meer stelen.

Ik denk dat ik kan besluiten dat een straf moet gegeven worden als een kind steelt, maar dat de strafmaat hier veel te hoog ligt!!!