PDA

Bekijk de volledige versie : Astrologen vrezen gevolgen 'supermaan'


Elissa.Buyens
20th March 2011, 21:06
Astrologen houden het hart vast. Zaterdagavond zullen we met zijn allen 'een supermaan' bewonderen. Optisch gezien zal die de grootste afmetingen hebben in bijna twintig jaar tijd.

De supermaan staat volgens astrologen garant voor extreme weersomstandigheden en zelfs apocalyptische toestanden. Wetenschappers lachen zich een breuk.

"Er zullen geen aardbevingen of vulkaanuitbarstingen zijn", aldus Pete Wheeler van het International Centre for Radio Astronomy. "De aarde zal een lager ebgetijde en een hogere vloed kennen dan gewoonlijk. Niets om je zorgen over te maken."

De maan is dan ook amper 356.577 kilometer van de aarde verwijderd, de kleinste afstand sinds 1993.

Enkele astrologen houden dan weer vol dat de supermaan de aardbeving in Japan heeft veroorzaakt en dat zaterdag het einde der tijden zal volgen.

Toch zijn er in het verleden rampen gebeurd bij het verschijnen van supermanen. Denk maar aan de orkaan in New England in 1938, de overstromingen in Hunter Valley in 1955 of zelfs cycloon Tracy in 1974 en orkaan Katrina in 2005. Toeval?

Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid1028816/astrologen-vrezen-gevolgen-supermaan.aspx

Mening: Zelf heb ik zaterdag ook naar de maan gekeken en ik vond het eigenlijk een zeer indrukwekkend zicht. Bij het lezen van dit artikel is de eerste vraag die in mij opkomt natuurlijk weer: Wie zal er gelijk hebben en op welke feiten baseren deze mensen zich? Iedereen lijkt zoveel te poneren maar iets concreet wordt nooit echt vastgesteld. Laten we dan maar gewoon afwachten zeker?