PDA

Bekijk de volledige versie : Nultolerantie


verschueren.sien
7th February 2011, 14:49
Artikel:
In het Oost-Vlaamse Zelzate geldt voortaan een nultolerantie om het probleem met jongerenbendes aan te pakken. Dat heeft de gemeente samen met het Gentse gerecht beslist.

De voorbije maanden veroorzaakten de bendes overlast. Zo stalen ze auto's om mee te racen, en in oktober 2010 werd een groep Chirojongeren aangevallen na een fuif.

De leden van de Chiro waren een fuiftent aan het afbreken toen er plots een twintigtal gewapende en gemaskerde jongens op hen af liepen. Eén van de leden werd gestoken met een mes en moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

Bron:
Gazet van Antwerpen
7 februari 2011
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1016071/zelzate-voert-nultolerantie-in.aspx

Motivatie:
Ik vind het heel goed dat men in deze gemeenten de nultolerantie invoert. In mijn ogen kan dat ook niet anders na wat er allemaal gebeurd is. Wel ben ik van mening dat wanneer de rust is terug gekeerd die nultolerantie terug weg moet vallen. Anders kom je terecht in een gespannen sfeer, en dat kan ook voor niemand positief zijn.

jens.cuypers
8th February 2011, 18:11
Nultolerantie is hier zeker een goede keuze, alleen betwijfel ik of het effect zal hebben. De vandalen die zulke streken uithalen, gaan volgens mij niet afgeschrikt worden door dit soort oplossingen.

Desalniettemin, hoop ik dat de bende snel zal worden opgerold en iedereen weer met een gerust hart kan rondlopen in die buurt.