PDA

Bekijk de volledige versie : "Mijn babysitter is zat"


Barst
14th January 2011, 02:21
Kleuter (3) belt politie: "Mijn babysitter is zat"


In Schotland staat een vrouw terecht wegens kindermishandeling omdat ze in dronken toestand op een driejarig jongetje paste. Het knaapje belde zelf het noodnummer 999 met de melding dat zijn babysitter zat was. Dat meldt de Schotse tv-zender STV.


De feiten gebeurden op 9 oktober vorig jaar. De kleuter belde kort na middernacht het noodnummer. Hij was naar eigen zeggen ongerust over de toestand waarin zijn babysitter verkeerde.

De politie ging naar het adres dat het kind had doorgegeven. Ze belden aan en het jongetje deed open nadat de agenten zich hadden geïdentificeerd.


Glas naar agent geslingerd

In het huis troffen de agenten de 39-jarige Jacqueline Robertson aan. De babysitter had blijkbaar meer dan één fles wijn soldaat gemaakt. Toen de agenten het jongetje voor zijn eigen veiligheid wilden weghalen, werd Robertson agressief. Ze gooide een glas naar een agent.


Blog HLN, 13/01/11 (eb)

EvelienBroeckx
14th January 2011, 08:16
Dit is een vrij bizar verhaal. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een kleuter van 3 jaar op eigen basis naar de politie belt. Bovendien heeft het knaapje zijn adres doorgegeven, wat me ook straf lijkt voor een kind van 3. Het meest opmerkelijke is, dat de kleuter ongerust was over zijn oppasser. Dit moet wel een heel pienter jongetje zijn geweest...

Een dronken babysitter is ronduit schandalig. Als je als ouder een babysitter laat komen, dan moet je kunnen rekenen op deze persoon. Hij/zij moet 100% betrouwbaar zijn, want je geeft er een hele grote verantwoordelijkheid aan. Als er iets gebeurt, dan moet een babysitter meteen kunnen ingrijpen.

De vrouw staat nu terecht wegens kindermishandeling. Persoonlijk vind ik niet dat deze 'titel' bij haar fout pas, want in het artikel staat niets over mishandeling. Natuurlijk weten we het fijne niet van heel dit bizar verhaal. Het is wel heel goed dat de vrouw gestraft wordt. Het is de bedoeling dat een babysitter op een kind past, en niet andersom.

veronique.geussens
14th January 2011, 08:50
Ik vind dit ergens wel heel fijn om te horen. Wetende dat je eigen kleuter zo goed opgevoed is of danig mondig is dat hij zichzelf kan redden in moeilijke situaties.

Chapeau voor de kleuter en waarschijnlijk de ouders die bepaalde belangrijke zaken al van vroeg aan aangeleerd hebben.

Ik kan dit enkel vergelijken met die keer dat ik ooit verloren was gelopen. Aangezien mijn moeder elke keer vertelde waar we naartoe moesten gaan indien we verloren liepen is dit ook netjes afgelopen.

Daar niet tegenin is het jammer dat zulke voorvallen moeten gebeuren met een babysit. Deze vertrouw je toch voor 100% met je kind. Moest er iets gebeurd zijn, moest dat kind niet zo zelfstandig zijn , ..... Wat als .