PDA

Bekijk de volledige versie : Ruim 40 kinderen misbruikt


veronique.geussens
13th December 2010, 21:12
'Ruim 40 kinderen misbruikt'
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De verdachte in de omvangrijke Amsterdamse zedenzaak is de 27-jarige Robert M. De man werkte in de kinderdagverblijven 't Hofnarretje en crèche Jenno's knuffelparadijs. Ook de 37-jarige echtgenoot van de man is aangehouden.

De 27-jarige verdachte Robert M.
De man zou zich maandenlang hebben vergrepen aan zelfs de jongste kinderen. Ouders hebben te horen gekregen dat er tussen de 33 en 50 slachtoffertjes zijn gemaakt. Eén van de ouders heeft verteld dat er zelfs sprake was van orale seks.
Robert M. bood zichzelf via onder andere Marktplaats aan als kinderoppas. Ook staat hij bij de Kamer van Koophandel ingeschreven met zijn eigen kinderopvangservice. De man, die is geboren in Riga, kwam in 2004 naar Nederland waar hij trouwde met een man. In 2008 kreeg hij de Nederlandse nationaliteit.
M. kwam al eerder in beeld bij de zedenpolitie na twee tips van ouders. Toen werd in het bijzijn van een pedagoog vastgesteld dat er onvoldoende bewijs was om tot actie over te gaan.
De vaders en moeders van de kinderen werden zondagavond in twee groepen op de hoogste gesteld van de gruwelijke gebeurtenissen. De eerste groep van tientallen ouders werd geïnformeerd in hotel The Grand. M. heeft bekend de kinderen van deze vaders en moeders te hebben misbruikt. Andere ouders kwamen bijeen in hotel Mövenpick aan de Piet Heinkade om te horen dat hun baby's en peuters wellicht ook slachtoffer zijn van M.
De bijeenkomsten werden geleid door burgemeester Eberhard van der Laan. Ook hoofdcommissaris Welten en hoofdofficier van justitie Bolhaar waren aanwezig.
De ouders werden dit weekeinde via een brief, gebracht door agenten, ingelicht en gevraagd naar de bijeenkomsten te komen. De Amsterdamse GG&GD zette extra medewerkers om de geschokte ouders op te vangen.


Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/8478300/__Grote_ontuchtzaak_creche_A_dam__.html

Eigen mening :
Het is vreselijk te horen dat dit kan gebeuren. Ik kan het mij niet voorstellen hoe het voor ouders moet voelen om hun kind ergens 'veilig' achter te laten en dan dit te weten te komen. Ik begrijp niet dat niemand het gemerkt heeft en het is zeer spijtig dat de kinderen zeker nog zo jong zijn.
Een man die dit doet moet echt ziek zijn in zijn hoofd.

nic.andriessen
14th December 2010, 15:01
Ik vind het ook onrustwekkend dat er gezegd wordt dat de klacht van ouders enkele jaren niet ernstig genomen werd. Dan stel ik mij de vraag waarvoor men klacht kan neerleggen, als die toch niet ernstig onderzocht wordt. Misschien had het dan enkele jaren geleden al gestopt kunnen worden en slachtoffers bespaard. Maar natuurlijk zet men pas stoplichten op een kruispunt, als er een ernstig ongeval gebeurt ...

lien.lauwers
14th December 2010, 18:02
Dit is natuurlijk een ernstige zaak, als ik ouder was zou ik er sterk aan beginnen twijfelen om mijn kind nog wel naar een crèche te sturen. Als je zelfs dit in vraag moet stellen,waar gaat het dan met de wereld naartoe? Er gebeuren steeds meer van zulke onmenselijke dingen. Ik vraag me dan ook steeds af hoe deze mensen( de personen die de feiten pleegden) zo zijn geworden, m.a.w hoe ze zijn geëvolueerd naar een onmenselijke wezen. Daar moeten toch maatschappelijke redenen voor te vinden zijn? Daarnaast is er met deze gebeurtenis nog maar eens bewezen wat voor een lakse bestuursvorm wij hebben. Waarom werden deze twee moeders twee jaar geleden niet geloofd? Ik denk niet dat men in andere landen zo gehandeld zou hebben... Ik hoop dat men nu eindelijk een strengere wetgeving zal voorzien en men deze ook daadwerkelijk naleeft. Misschien moet men er toch maar eens aan denken de doodstraf terug in te voeren? Al is dat natuurlijk niet verantwoord voor psychologische gevallen, zoals hier wel het geval zou kunnen zijn.

dorien.wellens
15th December 2010, 16:34
Het kan gewoon niet zijn dat niemand iets merkt van deze misbruiken. Iemand moet toch ooit iets doorgehad hebben? Het is misschien ook de fout van de pedagoog die zegt dat er niet genoeg concrete feiten zijn als er klachten komen tegen de man. Ze hadden toen al moeten ingrijpen dan waren misschien vele kinderen gespaard gebleven van misbruiken...