PDA

Bekijk de volledige versie : Niet meer file dan op een gewone regendinsdag!


Hanne.Broeckx
30th November 2010, 13:38
Niet meer file dan op een gewone regendinsdag!

Mobiliteitsorganisatie Touring en Touring Mobilis evalueren de eerste sneeuwbestrijding op basis van het winteractieplan positief. Volgens Touring stonden er dinsdagochtend niet meer files stonden dan op een gewone regendinsdag.

"We zijn erin geslaagd om de strooidiensten en de communicatie naar de weggebruiker toe beter te coördineren en uit te voeren. Een van de gevolgen is bijvoorbeeld dat de ochtendspits meer gespreid verliep, zodat de files al bij al meevielen. Minister Crevits krijgt dus een eerste positief rapport", aldus Touring in een mededeling.

"Dinsdagochtend is sowieso altijd de drukste ochtendspits met een gemiddelde van 300 km in België. Dinsdag bereikten we een piek van 391 km. Dat is ook zo wanneer het regent op een dinsdagochtend", besluit Touring. (belga/mvdb)

Bron: De morgen

Mening:
Het is goed dat door de nieuwe winteractieplan de files evenlang zijn als bij regenweer. Maar men mag niet vergeten dat dit winterweer geen gevaren meer kan veroorzaken. Lange files zijn een aspect van het winterweer, en het is zeer goed dat hier reeds vorderingen in terug te vinden zijn. Maar het gelangrijkste de ongevallen mogen niet uit het oog verloren worden. Want ik vind niet dat we nu al kunnen zeggen dat het winteractieplan helemaal geslaagd is.

Caroline.Verbraeken
30th November 2010, 14:00
Het zal hierbij één van de eerste keren zijn dat ik tegen wat er in een artikel staat in ga. Ik heb vanmorgen duidelijk wel meer en drukker verkeer gemerkt als op een andere dinsdagmorgen, ookal zou het dan regenen. Zo goed als al de leerlingen waren vanmorgen te laat en het bleef niet bij een half uur.
Zo ver ik hoorde heeft iedereen dubbel zo lang onderweg geweest als normaal. Het kan dan wel zijn dat er mensen zijn die even lang onderweg zijn geweest als normaal, maar volgens mij is dit wanneer de banen al veel bereden zijn geweest.
Ik kan volgens wat ik gehoord en gezien heb niet instemmen met wat in dit artikel staat.