PDA

Bekijk de volledige versie : Mogelijke koperdief geëlektrocuteerd in uitgebrande school Houthalen


stijn.sprangers
29th November 2010, 18:10
Mogelijke koperdief geëlektrocuteerd in uitgebrande school Houthalen

De man die vanochtend levenloos en geëlektrocuteerd werd aangetroffen in een hoogspanningscabine van een uitgebrande school aan de Huidevettersstraat in Houthalen, blijkt een 30-jarige inwoner van Houthalen-Helchteren te zijn. Dat maakte het parket van Hasselt bekend. De man was bij de politie gekend voor diefstallen. Zijn familie had hem sinds vorige woensdag niet meer gezien.

Koper strippen
Werknemers van Infrax voerden maandagochtend een meting uit in de stroomcabine op de terreinen van het oude atheneum, waar het Lucernacollege gaat komen. In de cabine ontdekten de arbeiders het lichaam van de man uit Houthalen. Hij had onder meer een tang in zijn bezit, waarmee hij elektriciteitskabels wilde stelen om de kabels voor het koper te strippen.

Sporenonderzoek wees uit dat hij de inbraak pleegde om de cabine binnen te dringen. Hij raakte blijkbaar een elektriciteitsleiding of transformator en werd op die manier geëlektrocuteerd. (belga/dea/eb)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1188975/2010/11/29/Mogelijke-koperdief-geelektrocuteerd-in-uitgebrande-school-Houthalen.dhtml

Eigen mening: Koperdieven zijn tegenwoordig ook een echte plaag. De spoorwegen hebben regelmatig vertragingen doordat dieven koper stelen. De prijs van koper is natuurlijk wel zeer hoog en ik kan absoluut begrijpen dat dit dieven aantrekt. Wat ik eigenlijk niet snap is dat ze daar zo'n groot risico voor willen nemen. Een kabel waar nogal wat stroom op staat doorknippen daar heb je al wel wat lef voor nodig. Maar eigenlijk vind ik dat deze dief zijn verdiende loon heeft gekregen. Dat zijn de risico's van't vak.