PDA

Bekijk de volledige versie : Re: DHL


MaaikeRaats
1st October 2004, 19:59
Hey,

Ik ben het voor een groot deel eens met Ivans mening. De mensen die naast een treinspoor wonen, klagen toch ook niet dat het spoor weg moet. Integendeel, ze leren ermee leven. Ikzelf woon ook dicht bij een treinspoor en ik vind het zelfs een vertrouwd geluid als ik 's avonds mijn ogen sluit en de trein voorbij hoor. Van een trein heb je natuurlijk wel minder last dan van een vliegtuig, dat betwist ik niet. Maar ik denk dat de vlieghaven er eerder was dan de meeste woonwijken errond. Als je dus beslist van daar te komen wonen, weet je van tevoren dat dit een zeer storend element kan zijn.
De mensen die errond wonen, zouden ook in het achterhoofd mogen houden dat er anders weer massa's jobs kwijt zijn. Gevolg: Werkloosheid stijgt nog meer (en we zitten nu al met 7,5% meer). Dat belooft dus ...
En als de regering alle voor- en nadelen niet goed wikt en weegt, is de kans ook reeël dat DHL 'Bye Bye België' zegt. En dat zou ook niet welbepaald goed zijn voor onze economie.
Maar soit, dat is MIJN mening.

Wouter
1st October 2004, 20:26
Ik woon al heel mijn leven in Tervuren, een steenworp van de nationale luchthaven van Zaventem. Een hele hoop nachtvluchten van DHL vliegen hier over, vanaf 3 uur 's ochtends tot ongeveer 7 uur wanneer de 'reguliere' vluchten beginnen. Persoonlijk heb ik hier totaal geen last van, ik slaap er gewoon door, en dit geldt ook voor mijn familieleden.
Zelf heb ik voor de luchthaven gewerkt, in de skyshops, op 'den tarmac' en de baggage-handling. Ik kan zeggen dat de luchthaven me veel kansen gegeven heeft wanneer ik ze nodig had, en ook voor duizenden anderen rondom mij die er hun brood verdienen.
Probleem is dat de actie-comités het hele gebeuren afschilderen alsof er mensen aan doodgaan, letterlijk en figuurlijk. Vele van hun leden zijn inwijkelingen, mensen die hier zijn komen wonen om dicht bij hun werk in Brussel te zijn, en dikwijls zijn het de rijkere zakenmensen, geen arbeiders die in die groep zitten.
Het staat hun niet aan dat hier gevlogen wordt en ze willen de nachtvluchten volledig zien verdwijnen. Het feit dat duizenden mensen hun brood verdienen (rechtstreeks of onrechtstreeks) via DHL dat hier zijn Europese hub heeft kan hen totaal gestolen worden. Het enige dat hen interesseert is hun nachtrust. Ik kan er in komen dat het zeer storend is als je niet goed kan slapen, maar dat is nog geen reden om te prediken dat iedereen zich aan jou moet aanpassen. Ik vind het zelfs zeer egoïstisch om eerlijk te zijn.

Dus, Maaike, als rechtstreeks betrokken partij deel ik je mening voor 100 %.