PDA

Bekijk de volledige versie : PVV wordt geen ledenpartij

Eva Thijs
24th November 2010, 11:28
DEN HAAG (ANP) - De éénmanspartij van Geert Wilders stelt zich niet open voor haar achterban.
De fractie van de Partij voor de Vrijheid heeft na urenlange discussies een voorstel van parlementslid Hero Brinkman verworpen om van de PVV een ledenpartij te maken. De PVV telt nu maar één lid, zijn stichter en leider Geert Wilders. Wilders zei na het debat dat er ‘inhoudelijk en respectvol' over het plan is gediscussieerd, maar dat het voorstel is verworpen.

Brinkman wilde de partij democratiseren. In een interne nota, die vorige week uitlekte, stelde hij dat de PVV een ledenpartij moest worden die open en transparant is, die niet alleen wordt geleid door één man en die binding heeft met haar achterban. Brinkman vreesde dat de PVV anders als een one-issuepartij (anti-islam) wordt gezien. Hij maakte zich ook zorgen over de eventuele opvolging van Wilders.

Brinkman legt zich neer bij het besluit en blijft lid van de PVV-fractie. ‘Ik heb mijn uiterste best gedaan', zei hij gisteren.

Datum: 24/11/2010
Bron: De Standaard

Eigen mening:
Volgens mij wil Geert wilders alle macht voor hem alleen. Een monopolie die hem wel eens een plaatsje in de geschiednisboeken kan opleveren later. Zijn partij heeft redelijk extreme ideeën en het doet me zelfs denken aan de dictatuur van Hitler. Misschien is dat wel heel extreem van mij, maar ik vertrouw Geert Wilders precies toch niet.