PDA

Bekijk de volledige versie : Deense Volkspartij wil blote borsten tegen fundamentalisme


NicoGuitard
15th November 2010, 13:08
De Deense Volkspartij, antimoslim en oerconservatief, doet een oproep om blote borsten te tonen in een promofilmpje voor Denemarken. De borsten dienen een dubbel doel: Westers-georiënteerde migranten naar Denemarken lokken en fundamentalistische moslims afschrikken.
De kwestie heeft in Denemarken een heus borstendebat op gang gebracht. Volgens Peter Skaarup, woordvoerder van de Deense Volkspartij, heeft Nederland ook een promofilmpje waarin blote vrouwenborsten te zien zijn op een strand.
"De naakte waarheid wordt gewoon getoond", aldus Skaarup. "Je kan een heleboel zaken tonen die typisch Deens zijn. Maar ik veronderstel dat iemand die afgeschrikt wordt door het beeld van een paar Deense borsten, wellicht niet naar dit land zal komen".
"Blote varkens?"
De conservatieve regeringspartij ziet niets in dit voorstel. "Blote borsten vormen geen bescherming tegen fundamentalisten. Integendeel, fundamentalisten zijn zo gek op seks dat ze ons land zullen overspoelen wanneer ze beelden van topless Deense meisjes zien. Misschien moeten we plaatjes van blote varkens laten zien, dat zal ze eerder weghouden", aldus woordvoerder Naser Khader in Politiken.dk.

Bron: GvA-15/11/2010

Eigen mening:
Ik vermoed dat het zowel de Westers-georiënteerde migranten als de fundamentalisten zou lokken. De westerse vanwege de sexuele vrijheid die het uitstraalt ( als ik me niet vergis zijn borsten in de media in sommige landen nog steeds taboe) en de fundamentalisten omdat zij de noodzaak van hun acties des te harder voelen als zulke ‘perversiteit’ hun beeld van het westen bevestigd. Een beter idee zou volgens mij zijn om een zero-tolerantie beleid tegenover fundamentalisme ( vanaf het moment dat dit een gevaar dreigt te worden voor de maatschappij) in te voeren en misschien ook de banden met ons land verder aan te trekken? Als wij inderdaad 4 x meer immigranten toelaten dan andere Europese landen is de kans groot dat daar heel wat Westers-georiënteerde mensen tussen zitten die in Denemarken meer kans op een beter leven kunnen krijgen.

Wat denken jullie hier van? Welke invloed kunnen blote borsten volgens jullie op de migratiestroom uitoefenen? En hebben jullie misschien ideëen die meer effect zouden kunnen hebben?

Davy.Lostermans
15th November 2010, 19:20
Eerst en vooral, vind ik het achterliggend idee hilarisch. Ik denk dat alvast heel wat opschudding zal veroorzaken. Na al die Mohammed cartoons zal dit al het zoveelste fenomeen zijn die kwaad bloed zal zetten in moslimwereld.
Dan staan ze plots te kijken als ze weer doodsbedreigingen of mogelijke terroristische aanslagen onder hun neus geduwd krijgen.
Ik hou van naakt, maar dan wel mooi naakt, kunstgericht naakt.
Maar ik denk dat deze actie veel kwaad bloed gaat zetten en in deze tijd zijn heel wat mensen niet meer zo ruimdenkend. Dus het zal mss de moslims buiten houden, maar ze zullen het idee niet met open armen begroeten.