PDA

Bekijk de volledige versie : Meer Amerikanen kunnen gezondheidsverzekering niet betalen


NuyensEvelynne
11th November 2010, 12:49
Niet minder dan 59,1 miljoen mensen in de Verenigde Staten beschikten op zeker moment tussen maart 2009 en maart 2010 niet over een gezondheidsverzekering. Dat blijkt vandaag uit een studie van de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention (CDC).

Dure verzorging
Sinds 2008 blijkt een duidelijke stijging van het aantal Amerikanen dat niet over een gezondheidsverzekering beschikt. Wegens de grote kosten die in de VS gepaard gaan met gezondheidszorg, hebben Amerikaanse burgers zonder verzekering zeven keer meer kans om zich niet te laten verzorgen dan zij die wel verzekerd zijn. Op lange termijn kan dat voor ernstige ziektes zorgen, waarvoor verzorging nog duurder uitkomt.

Hervorming Obama
De hervorming van de gezondheidszorg van president Barack Obama is er net op gericht dat bijkomend miljoenen Amerikanen ook toegang zouden hebben tot gezondheidsverzekering en dat verzekeringsmaatschappijen geen mensen meer mogen weigeren omwille van hun medische achtergrond. Toch zullen veel aspecten van de wet pas binnen verschillende jaren in voegen treden. (belga/ep)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezondheid/article/detail/1181517/2010/11/11/Meer-Amerikanen-kunnen-gezondheidsverzekering-niet-betalen.dhtml
Datum: 11/11/2010

Eigen mening: Het is erg dat er nog altijd mensen zijn die geen ziekteverzekering hebben. We leven in de 21ste eeuw, het wordt dus hoog tijd dat er dringend verandering in komt. Obama wil dat de inwoners van Amerika toegang krijgen tot een gezondheidsverzekering en dat de verzekeringsmaatschappijen de aanvraag niet mogen weigeren op basis van de medische achtergrond van die mensen. Dat is al een stap in de goede richting. Meer mensen zullen naar de dokter gaan en zich laten behandelen in het ziekenhuis, omdat ze een deel van hun uitgaven nu kunnen recuperen bij het ziekenfonds.

Kristof.VanDyck
11th November 2010, 13:26
Ik vind dat iedereen de mogelijkheid moet krijgen om zich medisch te kunnen laten verzorgen. De hervorming van Obama zal gelukkig voor vele mensen inderdaad een oplossing bieden. Maar hoe lang zal het nog duren voordat deze wet effectief in werking zal treden? Hoe lang moeten deze miljoenen mensen nog wachten op een verzekering?
Hopelijk is het dan voor vele zieke mensen al niet te laat!

Koen.Luyten
11th November 2010, 13:48
Mijn mening:
Ik vind het nodig dat iedereen van een goede ziekenzorg kan genieten. Maar in hoeverre zijn de amerikanen zelf bereid om een deel van hun inkomsten in extra algemene ziekenzorg te steken. Vele mensen gingen/gaan naar Amerika om daar te kunnen profiteren van de lage btw kost om zo snel geld te kunnen verdienen. Maar dan vind ik wel dat het risco er moeten bijnemen.
Niet tegen staande dat 'recht op verzorgen' een van de mensenrechten is. Dus ikzelf vind ook dat de ziekenzorg in Amerika mag uitgebreid worden maar iemand moet het wel betalen...