PDA

Bekijk de volledige versie : Auto gegrepen door trein in Hasselt


Christophe
8th November 2010, 15:45
Binnenland
Auto gegrepen door trein in Hasselt
maandag 08 november 2010
Bron: belga
Auto gegrepen door trein in Hasselt (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101108_044)

Auto gegrepen door trein in Hasselt
HASSELT - Op een overweg in Kiewit (Hasselt) kwam vanmorgen een personenauto onder een lege passagierstrein terecht. Door het ongeval is er geen treinverkeer mogelijk tussen Genk en Hasselt. Dat is bevestigd door Bram Desaedeleer van Infrabel.
De 65-jarige bestuurder van de auto raakte zwaargewond. Hij werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later overleed aan zijn verwondingen. De treinbestuurder verkeerde in shock.

Er werd een vervangende busdienst ingelegd.


Eigen mening
Het is natuurlijk spijtig dat dit is voorgevallen, maar het kon vermeden worden. De bestuurder had niet moeten slalommen tussen de slagbomen. (Werd vermeld op het nieuws op de radio) Dit heeft allemaal invloed op het leven van de mens. De bestuurder van de trein is in shock (een veronderstelling). Dit is toch het geval als er en jumper is. Ik denk dus dat dit ook een reden is om in shock te zijn. Het kan niet gemakkelijk zijn als je een auto ramt als je weet dat er een persoon in zit. Want dan zit je met allemaal met vragen: Leven de mensen die in de wagen zaten nog? Had ik vroeger kunnen remmen? Ik denk dat als je dit meemaakt je denkt dat het je eigen fout is. Wat in dit geval niet zo is.
Ook heeft dit invloed op het dagelijkse leven van veel mensen: werkende mensen, studenten,... Dit beinvloed de maatschappij want de werkmensen komen te laat op het werk, de studenten missen lessen,... Hierdoor verzuurt dan de werksfeer of klassfeer.
Er zal dus een of andere oplossing moeten komen om dit proberen te vermijden. Als er hiervoor wel een oplossing voor bestaat...