PDA

Bekijk de volledige versie : Lijk ligt twee jaar in sociale woning


Jasmien.Mertens
8th November 2010, 11:36
Lijk ligt twee jaar in sociale woning

ANTWERPEN - In een sociale woning op het Antwerpse Kiel is donderdagmiddag het lichaam van een 54-jarige man gevonden. De man was al twee jaar dood, zo melden de Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg maandag.
Het lichaam werd ontdekt door een deurwaarder die een achterstallige huurschuld kwam innen.
De man leefde teruggetrokken, had geen familie en veroorzaakte geen problemen. Hij betaalde ook na zijn dood nog lange tijd zijn huur en andere kosten via een permanente opdracht. Hij werd daarom ook met rust gelaten door de sociale woningmaatschappij.

De permanente opdracht liep in augustus 2009 af, acht maanden nadat de man was overleden. Er volgden vanaf dan meerdere aanmaningen en de sociale woningmaatschappij belde meermaals vruchteloos aan. Uiteindelijk werd de man bij verstek veroordeeld voor het niet betalen van zijn huur. Die huur zou de gerechtsdeurwaarder donderdag komen opeisen.

Autopsie op het gemummificeerde lichaam van de man moet uitmaken waaraan hij is overleden. Er lijkt geen kwaad opzet in het spel, aldus de kranten.

Bron: Belga, http://www.destandaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20101108_004
Auteur: mtm
maandag 08 november 2010, 06u39

Mening: Ik vind het ongelofelijk dat er twee (2!) jaar voorbij kunnen gaan zonder dat iemand het overlijden van de man heeft opgemerkt. Is het dan al zo ver gekomen dat er mensen zijn die geen enkel sociaal contact meer hebben?
Onze maatschappij lijkt enkel gericht te zijn op prestaties. Door alle automatisering lijken de mensen gewoon nummers te worden. Als er eentje ontbreekt valt het niet op. Pas als de deurwaarder moet langskomen wordt het ontdekt. Dat vind ik echt schrijnend.

lien.debusser
8th November 2010, 14:41
Inderdaad Jasmien. Ik vind het ook verschrikkelijk dat een overleden man door niets of niemand wordt gemist. Het is onrustwekkend dat deze zaken meer en meer voorvallen. Zoals begrafenisondernemers die als enige aanwezige op een begrafenis aanwezig zijn.
Enkele jaren geleden was zoiets werkelijk ondenkbaar, want iedereen kende toen iedereen. Dit lijkt me toch een duidelijk nadeel van onze samenleving die in een vliegende vaart is geëvolueerd. Ik hoop dat de voordelen blijven opwegen tegenover de nadelen...

michaël.roothooft
8th November 2010, 22:16
Dit is gewoon een typisch voorbeeld dat de mensen steeds meer vervreemd van elkaar worden. Ik vind het echt wel erg dat die man 2 jaar gewoon dood in zijn appartement lag en niemand die er iets van merkte. Het is gewoon schandalig vind ik dat zo'n dingen gebeuren. Er moet dringend wat veranderen in deze maatschappij zodat incidenten zoals deze weg blijven.