PDA

Bekijk de volledige versie : 14-jarig meisje levensgevaarlijk gewond na ongeval met vluchtmisdrijf


Hanne.Broeckx
5th November 2010, 12:28
ICHTEGEM - Een 14-jarige fietsster uit Ichtegem is donderdagavond levensgevaarlijk gewond geraakt bij een ongeval met vluchtmisdrijf op de Oostendesteenweg in Ichtegem. Toen het meisje de straat wou oversteken, werd ze gegrepen door een auto. De jonge fietsster werd opgeschept en haar fiets werd weggeslingerd.

De bestuurder van de auto reed na het ongeval gewoon door. Het meisje werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht. Ze verkeert nog altijd in levensgevaar.

Meer dan twee uur na het ongeval meldde de 32-jarige bestuurder uit Zedelgem zich dan toch bij de politie. Hij legde een positieve ademtest af. Zijn rijbewijs werd voor 15 dagen ingetrokken.
Bron: De standaard

Mening:
Ik vind dit absoluut niet kunnen. Waar zit dan je verantwoordelijkheid? Zulke mensen moeten hun rijbewijs nooit meer terug krijgen. Het kan gewoon niet dat je dronken achter het stuur zit.

Lieselotte.Busch
5th November 2010, 12:45
Ik vind dat de straf van de man niet zwaar genoeg is. Waarschijnlijk zal hij zich heel schuldig voelen als hij weer nuchter is. Maar 15 dagen je rijbewijs kwijtspelen is toch niet lang? Zeker niet als je iemand het ziekenhuis hebt ingereden en zij nog steeds in levensgevaar is.
Ik vind het wel goed dat hij uit zichzelf naar de politie is gestapt om zich gaan aan te geven. Maar dan nog vind ik dat zijn straf wat mild is.
Ik vind ook dat het hier lijkt alsof het niet zo erg is dat je dronken achter het stuur zit. Er gebeuren zoveel acties tegen rijden onder invloed. Dan gebeurt er een 'ongeval' en enkel zijn rijbewijs wordt 15 dagen ingetrokken.

lien.lauwers
5th November 2010, 13:27
Ik deel de mening van de anderen. Als volwassen man moet je in zo'n situatie toch je verantwoordelijkheid opnemen... Het kan niet anders dan dat deze man nu met een enorm schuldgevoel zit. Daarnaast vind ook ik zijn straf veel te mild. Ik vind dat men zijn rijbewijs voorgoed moet afpakken want deze persoon vormt een gevaar voor de maatschappij.