PDA

Bekijk de volledige versie : Nissan roept 7.380 wagens terug in België


alaerts.diewert
28th October 2010, 14:40
TOKIO - De Japanse autoconstructeur Nissan heeft donderdag wereldwijd 2,14 miljoen wagens teruggeroepen vanwege een probleem met het elektronische relais in het motorcontrolesysteem. In België gaat het om 7.380 auto's, preciseerde een woordvoerster van Nissan België.
In België gaat het om de modellen 'Micra', 'Navara' en 'Pathfinder'. Voor de stadswagen 'Micra' betreft het voertuigen die tussen januari 2004 en maart 2006 geassembleerd werden; de terreinwagens 'Navara' en 'Pathfinder' werden vanaf 2006 gebouwd. Tot nu toe werden geen ongevallen als gevolg van het defect genoteerd in ons land.

'De voertuigen worden uit voorzorg teruggeroepen. De klanten worden via hun concessionaris op de hoogte gebracht. Eventuele herstellingen worden op kosten van Nissan uitgevoerd. De interventie zou slechts een 20-tal minuten duren', zei de woordvoerster.

In totaal zullen in Europa zowat 355.000 voertuigen worden teruggeroepen. Nissan Nederland roept meer dan 9.100 auto's terug naar de garage.

In Noord-Amerika zullen volgens de woordvoerder van Nissan 761.528 voertuigen worden teruggeroepen. In Japan zou er een probleem kunnen zijn met 834.759 auto's.

28/10/10
www.nieuwsblad.be

Ik kan er eigenlijk niet goed bij hoe het komt dat er zoveel Nissan wagens slecht gebouwd zijn. Met al de technologie die we voor handen hebben? Nog maar eens een bewijs dat mensen niet perfect zijn!

jens.cuypers
28th October 2010, 17:49
Ik denk dat het grote probleem is, dat men alles machinaal maakt. Er worden per dag misschien duizenden van die relais gemaakt. De machine doet telkens hetzelfde, dus als de eerste een fout bevat, al de volgende ook. En ik vrees dat dit nu gebeurd is. Wij zelf hebben ook een Nissan, gelukkig geen van onderstaande modellen. Het is ook niet meer dan correct dat de herstelling op kosten van Nissan wordt gedaan.