PDA

Bekijk de volledige versie : Alcoholcontrole vanop afstand


Matthias.Krols
27th October 2010, 21:56
Artikel:
Op een internationale beurs voor de politie is in Moskou de alcoholdetector op afstand, Alcolaser, voorgesteld. Met een laser kan het toestel van op afstand alcoholdampen detecteren en dat tot een snelheid van 120 km per uur. De Russische wegenpolitie zou vanaf 2012 over het toestel kunnen beschikken.

Bron:
Het Nieuwsblad 27/10/2010
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GKQ31DP5E&subsection=157

Verantwoording:
Ik vind dit een vreemde vooruitgang op vlak van alcoholcontroles. De laser detecteert de alcoholdampen die uit een bepaalde auto komen, maar daarom komen deze dampen nog niet van de bestuurder. Ik vrees dat ze dan bijna elke auto in het weekend gaan detecteren, want in bijna elke auto zit dan wel iemand die heeft gedronken. De bedoeling van deze laser vind ik uiteraard wel goed, want ik vind dat er niet genoeg kan worden gedaan om dronken chauffeurs uit het verkeer te houden.

Noël Van Thielen
27th October 2010, 23:25
Dit is inderdaad een zeer 'rare' uitvinding. Ik vind het zeker goed dat er iets wordt gedaan tegen alcohol bij bestuurders. Maar ik vind dat ze in dit artikel niet specifiek genoeg uitleggen hoe het in z'n werk gaat. Ik zou er wel meer van willen weten.