PDA

Bekijk de volledige versie : Veroorzaker ongeval E17 heeft geen rijbewijs, verzekering en inschrijving


Lieselotte.Busch
27th October 2010, 15:17
Het ongeval op de E17 richting Gent ter hoogte van Kruibeke werd veroorzaakt door een autobestuurder die tussen de vrachtwagen en een andere auto probeerde te rijden. Dat meldt het parket van Dendermonde. De man had geen rijbewijs, geen verzekering en geen inschrijvingsbewijs.

De man die het ongeval veroorzaakte is een 26-jarige autobestuurder van Chinese afkomst. De vrachtwagen en de andere personenwagen reden elk op een rijvak, maar de Chinees reed tussen de voertuigen in.

De vrachtwagen kwam tegen de middenberm terecht en raakte een verlichtingspaal. Diesel uit de brandstoftank kwam ook op de rijbaan terecht. De bestuurder van de vrachtwagen en een inzittende in de andere auto raakten lichtgewond. Ook de man die het ongeval veroorzaakte, raakte lichtgewond.

De E17 is ter hoogte van Kruibeke opnieuw vrijgemaakt. De verkeershinder sleepte lang aan wegens takel- en reinigingswerkzaamheden, zegt de Oost-Vlaamse wegpolitie.

Het ongeval vond plaats net aan de parking van Kruibeke, zodat het verkeer via die parking de snelweg kon verlaten en terug oprijden. Het verkeer op lange afstand kon van Antwerpen via de N49 en de R4 naar Gent.

Eigen mening:
Ik vind het niet normaal dat iemand zonder rijbewijs de baan opgaat! Zeker in een 'vreemd land'. Wat ik nog erger vind is dat de Chinese man dan ook nog gevaarlijk rijgedrag vertoont.
Wat ik ook niet snap is dat deze situatie de dag van vandaag nog mogelijk is. Er worden al veel controles gedaan rond rijden onder invloed moeten er ook nog controles komen op rijden zonder rijbewijs? Ik vind het absurt dat iemand zo'n groot risico wil nemen. Hierdoor breng je je eigen leven en dat van anderen in gevaar. Ik hoop dat deze Chinese man er niet te makkelijk vanaf komt en toch gestraft wordt voor wat hij gedaan heeft.

Ik heb dit artikel gekozen omdat ik het toch wel belangrijk vind dat iedereen voorzichtig rijdt. Het is en groot probleem hier in België, er vallen jaarlijks vele verkeersslachtoffers. Toch gebeuren er al meer controles,blijkbaar niet voldoenden, want er blijven mensen in slagen om deze controles te omzeilen en rijdt deze man rond zonder rijbewijs. Ik vind dit absoluut niet kunnen.

Femke.Verduyckt
27th October 2010, 17:01
Ik heb dit meegemaakt in een dichte omgeving. Ook zo'n stundpersoon die tussen 2 auto's wilde rijden, die ook elk op hun eigen rijvak reden. Mijn beste vriend heeft 6 maanden in coma gelegen en is 2 weken geleden overleden. De bestuurder die dit veroorzaakt heeft is ondertussen terug gestuurt naar zijn eigen land, zonder boete, zonder enige vorm van straf. Simpelweg omdat wij in België de vreemden niet kunnen schenden. In het verslag stond: 'Het bestuur van zijn land is verantwoordelijk voor zijn straf'.
Wij zijn in België veel te laks voor dit soort problemen, deze bestuurders zijn er nu licht gewond van af gekomen, maar mijn vriend is wel dood. België dient meer te doen voor verkeersveiligheid, ze denken dat om 100 meter een flitspaal te zetten ze het probleem oplossen.

Lieselotte.Busch
27th October 2010, 19:56
Ik ben de bronvermelding nog vergeten in dit artikel. Het is een artikel van http://www.demorgen.be/ .