PDA

Bekijk de volledige versie : Crevits wil lichten op Vlaamse snelwegen doven


verschueren.sien
16th October 2010, 10:28
Artikel:
Crevits wil lichten op Vlaamse snelwegen doven

Als het van Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) afhangt, zullen vanaf volgende zomer de meeste Vlaamse snelwegen niet langer worden verlicht. Dat kopt Het Laatste Nieuws vandaag.

Momenteel gaat het licht op de Vlaamse snelwegen uit tussen middernacht en zes uur 's morgens. Crevits wil het voortaan overal waar het kan zonder doen, 24 uur op 24. De minister verwacht dat de politiek en de hulpdiensten er tegen volgende zomer klaar voor zijn.

"Onverlicht is niet onveilig", zegt ze. "Op onze gewestwegen is het te gevaarlijk, maar op het merendeel van de Vlaamse snelwegen kan het wel". Crevits is niet van plan de maatregel door te voeren op klaverbladen en ter hoogte van werken en in een eerste fase evenmin in het schemerdonker.

De CD&V-politica beoogt op die manier tot 2 miljoen euro per jaar besparen, geld dat kan besteed worden aan wegenwerken of dynamische verkeersborden. (belga/ka)

Bron:
Het Laatste Nieuws
16 oktober 2010
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1170596/2010/10/16/Crevits-wil-lichten-op-Vlaamse-snelwegen-doven.dhtml

Motivering:
Ik vind dat zij dit niet op haar eentje zomaar kan beslissen. Ze kan hier door besparen waardoor wij als bevolking misschien minder moeten betalen aan belastingen voor wegenwerken en zo. Ik vind dit gewoon te riskant. Zonder verlichting op snelwegen, gaan er in mijn ogen toch meer ongevallen gebeuren. Waardoor ze na een tijdje tot besef komen van, oei het is duidelijk wel nodig om verkeerslichten te zetten. Hierdoor gaat men terug verkeerslichten plaatsen. Met gevolg dat men uiteindelijk meer geld kwijt is dan dat men bespaart heeft. Ik plaats dit artikel dus, zo dat de mensen hier eens zouden over nadenken. En niet in de eerste plaats het woord besparingen zien staan en denken van dit is goed hier ga ik mee akkoord.