PDA

Bekijk de volledige versie : Acht jaar cel voor pedofiel uit Turnhout


lien.lauwers
9th October 2010, 10:59
08/10 Een 36-jarige man uit Turnhout die twee meisjes van 12 en 14 heeft misbruikt, krijgt een zwaardere straf. De zeven jaar cel die hij van de eerste rechter in Tongeren kreeg, werd opgetrokken naar acht jaar. Nadien blijft hij tien jaar ter beschikking van de regering.


Volgens het hof van beroep in Antwerpen trok de man duidelijk geen lessen uit zijn eerdere veroordelingen voor "gelijkaardige zwaarwichtige en weerzinwekkende feiten". De man was immers al eens tot zes jaar cel veroordeeld en pleegde de nieuwe feiten terwijl hij onder elektronisch toezicht stond.

Hij woonde toen in bij een gezin uit Kasterlee dat hem wilde helpen bij het vinden van zijn weg buiten de gevangenismuren. Hij kroop echter tussen 1 januari en 25 mei 2008 meermaals bij hun 12-jarige dochter in bed en misbruikte haar. Het meisje noteerde alles in haar dagboek. Toen haar moeder en zus erin lazen, werd er klacht ingediend.

De beklaagde had in de nacht van 24 op 25 mei 2008 ook nog een 14-jarig meisje uit Tongeren in zijn wagen betast. Hij probeerde haar te verkrachten, maar ze verzette zich zo hevig dat het hem niet lukte.

De beklaagde ontkende de feiten en sprak over een complot van de slachtoffers en hun ouders. Het hof geloofde de man niet en noemde hem een gevaar voor de samenleving. Hij moet de burgerlijke partijen voorlopig al in totaal 6.000 euro aan schadevergoedingen betalen.

Bron GVA

Motivatie

Een zwaardere straf noemt men dat .... De straffen die pedofielen krijgen verbazen me steeds opnieuw. Vergeet men soms dat de slachtoffers dit trauma hun hele leven mee dragen? Laat staan dat ze nog een normaal leven kunnen leiden. 8 jaar celstraf voor zo'n gruweldaad vind ik echt veel te weinig, zeker als men deze feiten al meermaals heeft gedaan. Ik heb er dan ook mijn twijfels bij of deze personen na het uitzitten van hun straf werkelijk verandert zijn. Je voelt je als meisje de laatste jaren al erg onveilig op straat, en op deze manier nog minder.