PDA

Bekijk de volledige versie : Witte Huis kleurt opnieuw groen


Bo.Alpaerts
6th October 2010, 09:27
Witte Huis kleurt opnieuw groen

De Amerikaanse president Barack Obama laat op het dak van het Witte Huis in Washington zonnepanelen installeren. Jimmy Carter had hetzelfde gedaan in 1979 tot Ronald Reagan zeven jaar later besliste ze te verwijderen.


Volgens energieminister Steven Chu zet Obama met zijn initiatief woorden in daden om. Afgelopen weekend heeft de president in zijn wekelijks radiopraatje immers gezegd dat hij het engagement van de VS voor groene energie wil opvijzelen.

De zonnepanelen moeten vanaf 2011 stroom opwekken en het water opwarmen in het Witte Huis.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid978803/witte-huis-kleurt-opnieuw-groen.aspx

Groene stroom wordt alsmaar belangrijker. Ik denk dat veel mensen Obama zullen volgen. Bij sommigen is het genoeg om ook zonnepanelen te installeren als ze zien dat 'hun grote leider' het ook doet. Mijn sympathie voor Obama is in ieder geval in gegroeid.

jonas.van.hal
6th October 2010, 10:53
Ik weet niet hoe ik dit moet interpreteren. Zou het een nieuw charmeoffensief zijn van Obama om terug populair te worden in Amerika, aangezien zijn populariteit geen al te hoge toppen scheert. Of is Obama echt begaan met het klimaat en groene energie. Ik ben der nog niet uit. Maar niettegenstaande is dit wel zeer positief nieuws, het Witte Huis zal jaarlijks wel duizenden dollars kosten aan elektriciteit en dus ook een hele boel broeikasgassen uitstoten. Dus dit is zeker een stap in de goede richting.