PDA

Bekijk de volledige versie : Gaat de computer uit tijdens de blok?


Barst
17th May 2010, 00:54
Gaat de computer uit tijdens de blok?


Wat doe je met Facebook, Netlog en andere leuke websites tijdens de blokperiode? Gaat de computer de komende weken onherroepelijk uit? Of is het internet een handig hulpmiddel voor de duizenden studenten die zich de komende weken over hun leerstof moeten buigen?


Dieter Van Istendael, burgerlijk ingenieur Vrije Universiteit Brussel, studeert in de living.

‘Mijn computer staat boven. Maar dat is om praktische redenen, ik word niet snel afgeleid door het internet. Er staan trouwens ook computers in de living. Tijdens mijn pauzes kijk ik wel filmpjes op Youtube of check ik mijn Facebookpagina wel, maar nooit langer dan voorzien. Ik plan mijn internetgebruik en ik wijk daar niet van af.'


Sara Tachelet, communicatiewetenschappen Universiteit Gent, laat zich gemakkelijk afleiden door het internet.

‘Mijn computer staat altijd aan terwijl ik studeer. Soms moet ik hem gewoon uitzetten omdat ik er anders niet af kan blijven. Ik surf vooral naar sociaalnetwerksites zoals Facebook; ik lees het nieuws en ik kijk naar filmpjes op Youtube. Maar ik denk niet dat mijn internetgebruik een slechte invloed heeft op mijn studies, ik ben al elk jaar geslaagd.'


Dries De Kimpe, journalistiek aan Erasmushogeschool Brussel, heeft de neiging om op het internet te surfen zodra de computer dichtbij staat.

‘Daarom verhuis ik naar een andere plek in huis om te studeren. Als ik toch op het internet verzeil, blijf ik vaak langer hangen dan goed is. Daardoor verlies ik tijd om te studeren. Ik zit het vaakste op sociaalnetwerksites, internetfora, Youtube en op nieuwssites....'


Elke De Lobel, handelsingenieur KU Leuven, probeert tijdens de blokperiode van de computer weg te blijven.