PDA

Bekijk de volledige versie : Lessenreeks - De algemene vergelijking van een rechte


Anne Van den Bosch
12th May 2010, 22:06
Ik heb 7 opeenvolgende lessen gegeven over 'de algemene vergelijking van een rechte'.
Deze lessen zijn allemaal samen geïntegreerd in 1 lesvoorbereiding. Deze bevindt zich in de bijlage. (Ik heb de lessen ook niet allemaal afgekregen, er werden immers 3 lessen gespendeerd aan theorie, in plaats van 2, en nadien werkten de leerlingen ook 3 lessen aan de leerweg, in plaats van 2.) Hierdoor werd de test (die oorspronkelijk tijdens les 6 gepland was) pas tijdens les 7 gegeven en vielen de geplande lessen 5 en 7 weg.

Het gaat me hier vooral om de geïndividualiseerde leerweg, waar de leerlingen tijdens de oefenlessen mee werkten. Ze vonden het een aangename manier en apprecieerden de individuele begeleiding waar ze ondertussen van konden genieten, als ze met problemen kampten. Ook vonden ze het leuk om zichzelf te mogen verbeteren, aan de hand van de correctiesleutels die voorzien waren. De leerweg was over het algemeen wel een succes, al verliep het geheel wat trager dan ik had ingeschat. De leerstof was redelijk moeilijk voor de leerlingen, ik heb dan ook samen met mijn mentor besloten dat de lessen rustig werden opgebouwd, zodat ze uiteindelijk toch alles zouden begrijpen...

In de bijlage bevinden zich de volgende documenten:
- lesvoorbereiding van de 7 originele lessen
- bordplannen van de eerste lessen
- geïndividualiseerde leerweg
- correctiesleutels
- de test (origineel in les 6 gepland, uitgevoerd in les 7)