PDA

Bekijk de volledige versie : De Standaard blijft de betere krant

Jelle.Adriaensen
10th May 2010, 23:13
BRUSSEL - De Vlaamse krantenmarkt is in het eerste kwartaal van dit jaar opvallend stabiel gebleven.
Procentueel gezien was er maar één echte winnaar: de verkoop van De Standaard steeg met 2,2 procent naar 93.961 kranten per dag. En er was ook maar één echte verliezer: de Gazet van Antwerpen zag haar verkoop afkalven met 2,9 procent tot 100.947 kranten. Bij alle andere titels schommelde de verkoop rond hetzelfde peil als in het eerste kwartaal van 2009. Het Laatste Nieuws ging er een half procentje op vooruit tot 282.894 exemplaren, Het Nieuwsblad steeg met 0,2 procent naar 261.433 kranten.

In Franstalig België kromp de markt met 3,7 procent. Alle titels gingen er achteruit, maar het grootste verlies was voor Le Soir (-6,6 procent tot 81.362 exemplaren).

Bron: www.standaard.be

Mijn mening:
Ik vind dat de standaard dit zeker verdiend, hun site is zeer overzichtelijk en maakt een duidelijk onderscheid tussen de categorieën binnenland, buitenland, economie, enz.. Dit is ook een beloning voor alle medewerkers van de standaard, voor het schitterende werk dat zij dagelijks leveren! Dit artikel is misschien wel boecht, maar ik gebruik deze site vrij veel en ik vond dat een korte vermelding wel mocht.

jolein kimpe
14th May 2010, 14:47
[FONT=Comic Sans MS]Als fervent lezer van de Standaard kan ik enkel beamen dat deze resultaten meer dan verdiend zijn. De Standaard biedt objectieve artikels met inhoud. En dat ik de hoofdbedoeling van een krant. De GVA, het Nieuwsblad, ... kunnen voor mij persoonlijk niet tippen aan de objectiviteit van de Standaard. [/FONT]