PDA

Bekijk de volledige versie : Stuur de paus eens een sms'je

Jan.Sauvillers
9th May 2010, 11:38
Ook de kerk gaat mee met zijn tijd. Als reactie op de talrijke schandelen in de kerk, kunnen mensen een sms'je sturen naar de paus om hun solidariteit te betuigen. Het telefoonnummer werd bekendgemaakt op de Italiaanse omroep Rai.

Paus Benedictus XVI lag zelf ook al onder vuur omdat hij vroeger bepaalde misbruikschandalen zou hebben toegedekt.

Volgens Rosario Carello, de initiatiefnemer van de sms-dienst, is het versturen van een berichtje een unieke kans waarbij iedereen zijn solidariteit kan betuigen. "Ook als men niet fysiek aanwezig kan zijn op het Sint-Pietersplein", aldus Carello.

Voelt ook u zich geroepen om de paus een sms'je te sturen? Dan kan u dat doen op het nummer (0039) 335 18 63 091. Alle boodschappen zouden eind mei worden bezorgd aan Benedictus.

Bron: De Redactie, zo 09/05/2010 - 10:00

Mening: Het is erg dat 'meegaan met de tijd' enkel kan gebeuren als er iets is misgelopen... Ik begrijp ook de hele heisa niet zo... De ganse kerk is toch niet verantwoordelijk omdat enkele priesters kinderen misbruikten? Ze zouden beter alle steunbetuigingen die men sms't aan de slachtoffers bezorgen in plaats van aan de paus...

Ivan.Verwerft
9th May 2010, 17:15
Dit is niet meegaan met de tijd maar proberen om uit deze crisissituatie geld te slaan. De kerk beseft zelf maar al te goed dat ze in grote problemen zitten die overal veel commotie hebben veroorzaakt. Ze beseffen maar al te goed dat dit smssysteem iets is wat hen veel extra geld kan opleveren. Waarom zouden ze van de nood geen deugd proberen te maken? Ik kan het ze niet kwalijk nemen maar ik vind het ergens wel een beetje smerig. ;)

Kim Verlooy
19th May 2010, 23:19
Geweldig, ik zie onze paus al in zijn kamer zitten, rustig de bijbel aan het lezen terwijl plotseling de gsm op zijn nachtkastje afgaat. "U hebt 395231 nieuwe berichten". De reuma in zijn vingers moet onvoorstelbaar zijn mocht hij deze nog beantwoorden ook. Natuurlijk zal het zo wel niet in elkaar zitten. Het lijkt me net zoals Ivan zegt inderdaad gewoon geldklopperij en dus niet "meegaan met de tijd". Ik denk dat er andere, meer essentiele zaken zijn die dienen te veranderen binnenin de kerk dan het gebruik van gsm.

BjornBlommé
22nd May 2010, 13:29
een sms sturen? Ik zal wel eens bellen ja :rage:

Jan.Sauvillers
26th May 2010, 08:19
[QUOTE=Ivan.Verwerft]Dit is niet meegaan met de tijd maar proberen om uit deze crisissituatie geld te slaan. De kerk beseft zelf maar al te goed dat ze in grote problemen zitten die overal veel commotie hebben veroorzaakt. Ze beseffen maar al te goed dat dit smssysteem iets is wat hen veel extra geld kan opleveren. Waarom zouden ze van de nood geen deugd proberen te maken? Ik kan het ze niet kwalijk nemen maar ik vind het ergens wel een beetje smerig. ;)[/QUOTE]

Ja zo kan het inderdaad zijn... maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze op deze manier willen aantonen dat ze na alle schandalen eindelijk bereid zijn om te moderniseren en zich als het ware een beetje 'aan te passen' aan de tijd van nu... Als dit zo is zou het een mooie stap in de juiste richting zijn... Maar uiteraard is het mogelijk dat ze het inderdaad zien zoals jij zegt en het enkel om geld te doen is. Laat ons hopen van niet :-)