PDA

Bekijk de volledige versie : "Israël voornaamste bedreiging voor vrede in Midden-Oosten"


Barst
7th April 2010, 13:49
"Israël voornaamste bedreiging voor vrede in Midden-Oosten"


Volgens de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan vertegenwoordigt Israël momenteel de voornaamste bedreiging voor de vrede in het Midden-Oosten. Dat zei hij vandaag tijdens een bezoek aan Parijs.


"Als een land gebruik maakt van een onevenredige macht in Palestina en als ze gebruik maakt van fosforbommen, dan moeten wij vragen stellen over de manier waarop ze reageren", aldus Erdogan. "Eind 2008, begin 2009 vielen er bij een aanval in Gaza 1.500 doden. De ingeroepen motieven voor die aanval zijn leugens."

Volgens de Turkse premier was het Goldstone-rapport daar duidelijk over. Het rapport van rechter Richard Goldstone, op vraag van de VN-Mensenrechtenraad, beschuldigde Israël en groepen Palestijnen ervan oorlogsmisdaden begaan te hebben tijdens het conflict tussen eind december 2008 en januari 2009.


Blog DM, 07/04/10 (afp/adv)

Jonathan Smets
28th April 2010, 17:59
Dan heeft de Turkse premier nog gelijk ook! Ik vind het wel goed dat hij dit zo openbaar durft te verkondigen. Als meerdere landen druk zetten op Israël zullen ze waarschijnlijk wel inzien dat ze niet goed bezig zijn... Gefopt! Israël zal volgens mij nooit de strijd tegen de Palestijnen opgeven, wetende dat zij machtiger zijn dan de Palestijnen. Toch vind ik het goed dat andere landen meer druk uitoefenen op Israël. Al hoop ik wel dat Israël geen oorlog zal starten tegen landen die druk uitoefenen op Israël, zoals Turkije nu... dan zou mijn reis trouwens ook in het water vallen. :D