PDA

Bekijk de volledige versie : Dit maakt het perfecte huwelijk


Barst
12th February 2010, 14:52
Dit maakt het perfecte huwelijk


In de ideale mix voor het perfecte huwelijk is de man bij voorkeur vijf jaar ouder dan de vrouw, maar heeft deze laatste een betere opleiding genoten. Om tot die vaststelling te komen onderzochten de vorsers over een periode van vijf jaar 1074 gehuwde of samenwonende paartjes in Zwitserland.


Ratio

Er is, twee dagen voor Valentijn, opnieuw 'wetenschappelijk vastgesteld' welk recept er bestaat voor het perfecte huwelijk. De te volgen strategie is, aldus vorsers, niet de blinde liefde, maar de ratio.


Slechtste combinatie

De kleinste houdbaarheidsdatum hebben koppeltjes afkomstig uit onderscheiden culturele achtergronden, waarbij hij twee tot vier jaar ouder is dan zij en beiden geen hoge opleiding hebben genoten.
Er zou veel minder gescheiden worden als mannen en vrouwen eens wat meer moeite zouden doen om een echt geschikte partner te vinden en iets minder de chemische werking van bepaalde organen volgden, aldus nog de wetenschappers.


Blog HLN, 12/02/10 (belga/ep)

lottevangorp
14th February 2010, 17:58
[FONT=Comic Sans MS]Ik geloof niet dat er wetenschappelijk onderzoek gaan gedaan worden naar het 'perfecte huwelijk'. Wanneer is een huwelijk perfect? Iedereen heeft andere verwachtingen en ik denk dat beide partners deze verwachtingen moeten proberen in te lossen. Liefde is altijd een stukje geven en nemen. Samen werken aan een relatie is het belangrijkste en dan kan je streven naar het perfecte huwelijk.[/FONT]

SilkeDeRoover
14th February 2010, 20:09
In dit artikel kan ik mij niet echt vinden. Dat er minder scheidingen zouden zijn als mensen een echt geschikte partner vinden, klopt helemaal niet denk ik. Als je een partner kiest waar je uw hele leven mee wilt delen dan is die in uw ogen wel geschikt. Maar door omstandigheden kan dat soms mislopen al kan die partner wel geschikt zijn. Dus ik vind het toch maar een rare beredenering. Het perfecte huwelijk is ook zo cru gezegd. Ik denk dat niets perfect kan zijn, maar het kan wel de perfectie benaderen door een goed evenwicht tussen geven en nemen.

Tine Van den Langenbergh
15th February 2010, 00:52
Mocht dit waar zijn, zit ik alvast goed met mijn relatie. Ik geloof wel dat er bepaalde factoren zijn die een huwelijk positief kunnen beïnvloeden, zoals er hier gezegd wordt. Maar grotendeels hangt het nog altijd van de geliefden zelf af, een relatie is iets waar aan gewerkt moet worden. Aan de ene al iets meer als aan de andere. Ook de karakters van de beide partners spelen hierbij een rol en tot in welke mate ze elkaars 'onhebbelijkheden' kunnen verdragen. Anderzijds moet er zowiso vertrouwen zijn en mag dit niet beschaamd worden. Ik denk dat dit eerder factoren zijn die het 'perfecte' huwelijk bepalen, alhoewel ik niet geloof dat een relatie perfect kan zijn. Een goede gezonde relatie heeft ook zijn ruzies en kleine tekortkomingen. Ruzie maken kan soms mensen ook dichter bij elkaar brengen, natuurlijk moet dit ook niet te veel voorkomen, anders kan men niet meer spreken van een gezonde relatie. Wetenschappelijke bepalingen als deze kunnen misschien wel kloppen in bepaalde gevallen, maar zeker niet altijd. Liefde is nog altijd meer een buikgevoel dan iets rationeel. Ik denk niet dat dit louter wetenschappelijk verklaard kan worden.